ثبت ۵۰۰ هزار شکایت از «بی بی سی» تنها در یک سال

10:43 - 20 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۳۴۳
یک گزارش نشان می‎دهد که شکایت‌ها از بی بی سی در وجوه مختلف افزایش یافته است.
شبکه «بی بی سی» در سال ۲۰۲۰ با تقریبا ۵۰۰ هزار شکایت در مورد نگرانی از سوگیری‌های ادراکی و شناختی مواجه شد.
 
به گزارش «اکسپرس»، «بی بی سی» در سال ۲۰۲۰ بیش از هر زمان دیگری با شکایت‌ها در مورد سوگیری ادراکی (Perceived Bias: گرایش به کلیشه‌ها و فرضیات ساده انگارانه در مورد گروه‌های خاصی از افراد است)، مواجه شده است.
 
براساس گزارش‌ها، «بی بی سی» در سال ۲۰-۲۰۱۹ در پی برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس با ۳۶۸ هزار و ۳۷۷ شکایت در مورد سوگیری ادراکی مواجه بود؛ این میزان بالاترین میزان از زمان ثبت شکایت‌های مربوطه بود.
 
اما در ۱۲ ماه گذشته، «بی بی سی»، ۵۰۰ هزار شکایت از سوی بینندگان درمورد سوگیری ادراکی دریافت کرده است.
 
براساس گزارش سالانه «آفکام»، سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‎ای انگلیس، در بازه زمانی ۲۱-۲۰۲۰، «بی بی سی»، ۴۶۲ هزار و ۲۵۵ شکایت دریافت کرد که نسبت به سال قبل ۹۳ هزار و ۸۷۸ مورد افزایش داشت.
 
این گزارش نشان می‌دهد خشم عمومی از سوگیری ادراکی سبب شده تا آمار شکایت‌ها از ۲۱۸ هزار و ۲۵۳ مورد در سال ۱۹-۲۰۱۸ به تقریبا ۵۰۰ هزار مورد در سال جاری برسد.
 
رئیس کمیته استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های تحریریه «بی بی سی»، با اشاره به این گزارش، می‎گوید «حجم شکایت‌ها از بی بی سی همچنان نگران کننده است؛ در این سال مالی، شاهد افزایش شدید تعداد شکایت‌های دریافت شده هستیم.»
 
وی همچنین گفت «کمیته، دلایل این افزایش حجم سالانه شکایت‌ها را بررسی و خواستار رسیدگی عملیاتی به آن‌ها شده است.»
 
این آمار در پی آن مورد توجه قرار گفت که «آفکام»، اعلام کرد شکایت‌های دریافتی اش رکورد زده و از رقم ۳۵ هزار و ۵۴۵ مورد در سال قبل به ۱۴۴ هزار و ۶۶۰ مورد در سال جاری رسید.
«آفکام» پیشتر پس از دریافت شکایت‌های مربوط به سوگیری ادراکی «بی بی سی»، به این شبکه توصیه کرد که «مجریان نباید سهوا نظرات شخصی خود را مبنا قرار بدهند.»
 
این سازمان همچنین ضمن غیرمعمول خواندن دریافت چنین حجمی از شکایت‎ها، اعلام کرد برخی از شکایت‎ها، محتوای پخش شده «بی بی سی» را توهین نژادی خواندند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *