اختصاص ۴۰۰۰ هزار میلیارد برای مدرسه سازی در سال آینده

14:12 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۰۹۴
وزیر آموزش و پرورش، خیرین را شرکای مهم و قابل افتخار وزارت آموزش‌وپرورش در دست‌یابی به اهداف والای تعلیم و تربیت دانست و برتداوم همکاری نهاد‌های دولتی و مردمی مختلف برای پیشبرد برنامه‌های آموزش و پروش و گسترش عدالت آموزشی تأکید کرد.
-مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بهبهان در ارتباط مجازی و تلفنی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش و با حضور مهرالله رخشانی‌مهر؛ معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گشایش یافت.

در این مراسم حاجی میرزایی در گفت‌وگوی کوتاهی از همت و جدیت خیرین در توسعه فضا‌های آموزشی و تلاش این افراد به‌منظور رفع محرومیت‌های کودکان و نوجوانان، در امر تعلیم و تربیت قدردانی کرد.

وی خیرین را شرکای مهم و قابل افتخار وزارت آموزش‌وپرورش در دست‌یابی به اهداف والای تعلیم و تربیت دانست و برتداوم همکاری نهاد‌های دولتی و مردمی مختلف برای پیشبرد برنامه‌های آموزش و پروش و گسترش عدالت آموزشی تأکید کرد.

حاجی میرزایی با ابراز خرسندی از افتتاح مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بهبهان، مشارکت خیرین مدرسه‌ساز خوزستان را در توسعه فضا‌های آموزشی بسیار مؤثر و چشمگیر توصیف و اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این مجموعه انسجام بیشتری در فعالیت‌های مدرسه‌سازی حاصل شود و آینده روشن‌تری پیش روی مردم خوزستان و بهبهان قرار گیرد.

 همچنین در این آیین، رخشانی‌مهر؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات سرمایشی به خوزستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده بیشتری در مدارس وجود دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سال آینده ۴۰هزار میلیارد ریال برای طرح‌های مشارکتی کشور اختصاص دهیم که هر استانی مشارکت بیشتری از خیران داشته باشد اعتبار بیشتری را دریافت می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: باید از پراکنده‌سازی مدارس جلوگیری شود و مدارس جامع و کامل با ظرفیت بالای پذیرش دانش‌آموز ساخته شود این کار باعث می‌شود مدارس با امکانات بیشتری ساخته شوند.

رخشانی‌مهر افزود: پارسال ۳۳۰میلیارد ریال برای خرید تجهیزات سرمایشی به خوزستان اختصاص داده شد، اما با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده بیشتری در مدارس وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین در نشست با مجمع خیرین شهرستان بهبهان بیان کرد: اگر اداره کل نوسازی مدارس خوزستان به همین روند ادامه دهد تا چند سال آینده از میانگین فضای آموزشی کشور عبور خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح آجر به آجر افزود: این طرح سال گذشته باهدف ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در سطح جامعه اجرا شد و خوزستان در این طرح با جذب ۱۲۰هزار نفر خیر در بین مردم رتبه نخست کشور را کسب کرد.

رخشانی‌مهر ادامه داد: پارسال سازمان نوسازی مدارس کشور متناسب با کمک خیرین به خوزستان از محل اعتبار پروژه‌های مشارکتی یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد.

گفتنی است، طی سفر رخشانی‌مهر به خوزستان در دزفول ۱۰پروژه با ۶۹کلاس درس افتتاح و ۵مدرسه با ۳۴کلاس درس نیز کلنگ زنی شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، همچنین در بهبهان، سالن ورزشی مدرسه استثنایی باغچه بان به مساحت سه هزار و ۵۲۲مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال افتتاح و عملیات ساخت یک هنرستان دخترانه مشارکتی به مساحت سه هزار مترمربع و یک مدرسه ۶کلاسه خیرساز به نام «زهرا صالح زاده» با مساحت یک هزار و ۲۰۰مترمربع و زیربنای ۷۵۰مترمربع آغاز شد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *