رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم توجه به اتقان آراء و تاکید بر آسیب شناسی در این حوزه

10:21 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۹۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت :هم افزایی و پویایی در تمام بخش‌های مختلف صف و ستاد دستگاه قضایی به منظور تحقق بند‌های شش گانه مدنظر رهبر معظم انقلاب در ابلاغ انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ضرورت دارد.
- حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان مرکزی ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هم افزایی و پویایی در تمام بخش‌های مختلف صف و ستاد دستگاه قضایی به منظور تحقق بند‌های شش گانه مدنظر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در ابلاغ انتصاب ریاست قوه قضاییه ضرورت دارد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای توسط مقام عظمای ولایت و رهبری که از مدیران پرورش یافته دستگاه قضایی است و از هوش سازمانی بسیار بالایی برخوردار است، بسی جای خوشحالی و شکرگزاری دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز اقدام قاطع و برخورد قانونی سریع و محکم با جرایمی همچون تولید و توزیع مواد مخدر و حمل سلاح و مهمات در استان مرکزی و با علم به اینکه بخشی از این جرایم ترانزیتی و برون استانی است ضروری است تا دادستانی با همکاری ناجا، مسیر عبور و مرور‌ها و جاده‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: در زمینه جرائم حوزه فضای مجازی باید تمام پتانسیل و انرژی جوامع اطلاعاتی استان مرکزی در جهت کشف جرم و شناسایی متهمان معطوف شود؛ چرا که نباید اجازه داد، فضای مجازی قتلگاه آبروی مردم شود.
 
وی در باب اهمیت اجرایی کردن سند تحول قضایی در استان مرکزی اظهار داشت: ارزیابی ما از عملکرد مدیران اداری و قضایی بر مبنای سند تحول قضایی است؛ یعنی یک ارزیابی واقعی بر مبنای کارکرد، صداقت و اقدام.

وی افزود: در اجرای برنامه سند تحول قضایی باید جدیت بیشتری اعمال شود و نقد‌های موجود نباید مانع از اجرای برنامه‌ها و اقدامات مد نظر سند تحول قضایی شود؛ لذا به همین منظور، تعامل و هم افزایی بیشتر بین مدیران قضایی و بدنه و صف استان مرکزی باید بیشتر از گذشته ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر لزوم اتقان آراء و انجام آسیب شناسی در این خصوص تاکید کرد.

وی در پایان سخنان خود از معاونت مالی و پشتیبانی دادگستری خواست تا توجه بیشتری به وضعیت معیشتی همکاران داشته باشد و با در نظر گرفتن منابع معینی، کمک‌های لازم را به همکارانی که دارای ضعف بنیه مالی هستند انجام دهد و در کنترل شرایط خاص کرونایی محل کار همکاران، اقدامات لازم در جهت ضد عفونی کردن سطوح و اماکن با جدیت بیشتری انجام شود چراکه حفظ جان سرمایه‌های انسانی اولویت اصلی دستگاه قضایی است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *