رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آموزش و پرورش از نظر فناوری اطلاعات باید حمایت شود

15:24 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۹۸۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات نیز دستاوردهایی که به دست آمده است را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، گفت: آموزش و پرورش از نظر فناوری اطلاعات باید حمایت شود.

به گزارش گروه اجتماعی ، علی زرافشان امروز در همایش «نقش فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش» اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش عامل پیش‌ران فناوری اطلاعات در دولت شناخته شده است و توجه ویژه‌ای به تحقق دولت الکترونیک دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه در کنار دیگر نهادها استلزامات دولت الکترونیک را فراهم می‌کند و دیگر اینکه نقش آموزش و پرورش در تربیت شهروندانی است که باید بتوانند در آینده از دولت الکترونیک استفاده کنند که از این منظر نیز نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش وجود دارد.

زرافشان به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات امضا شده است اشاره و خاطرنشان کرد: طرفین در این تفاهمنامه پذیرفته‌اند که آموزش و پرورش از نظر فناوری اطلاعات حمایت شود و وزارت ارتباطات نیز دستاوردهایی که به دست آمده است را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همایش جهانی آموزش برای بررسی وضعیت آموزش بین سال‌های 2015 تا 2030 چندی پیش برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این همایش وزیر ‌آموزش و پرورش نیز حضور داشت و اهداف آموزش برای همه تبیین شد؛ اتفاق جدید این دوره این بود که پس از کنفرانس وزرای آموزش در کشور چین جمع شدند و فناوری اطلاعات و ارتباطات را جهت آموزش برای همه مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: رویداد بین‌المللی دوم کنفرانسی در کشور مالزی بود تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسعه یابد که این موضوع هدف شماره 3 آموزش برای همه نیز است.

زرافشان با اشاره به برنامه‌هایی که در همایش نقش فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: بررسی ابعاد و نقش فناوری‌های نوین، نگاهی به گذشته و آینده سیاست‌های فناوری اطلاعات و همچنین نگاهی به تفاهمنامه فی‌مابین آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات خواهیم داشت که تمامی این موارد از تکالیف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *