آغاز به کار قرار گاه مرکزی مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

14:00 - 17 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۷۱۳
دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: هلال احمر با کمک ۲۴ خیریه درکشور مشغول به امداد سانی در سیستان و بلوچستان می‌باشد.
محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان گفت: قرار گاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا در زاهدان به جهت شیوع شدید کرونا تشکیل شده است و ما با کمک ۲۴ خیریه درکشور مشغول به امداد سانی در این منطقه هستیم.

قوسیان مقدم در مورد نحوه فعالیت این قرارگاه، گفت: برای مدیرت اوضاع پیش آمده خیریه‌ها و نیرو‌های هلال احمر در شهر‌های استان با محوریت اهدا لوازم بهداشت فردی، دستگاه اکسیژن ساز و بسته‌های معیشتی تقسیم شده اند، البته کمک‌های ارسالی که از پریروز آغاز شده است در زاهدان بسته بندی و با کمک جمعیت هلال احمر و خیرین به سایر شهر‌های استان ارسال می‌شود.
وی در مورد وضعیت کنونی سیستان و بلوچستان در بحران کرونا گفت:طی جلساتی که بابهداشت و درمان ،نمایندگان این استان و استانداری داشتیم، مشکلاتی را، چون کمبود کیت‌های تشخیص بیماری، وهمچنین مساله واکسیناسیون مورد بحث است که باید برای آن برنامه ریزی صورت بگیرد.تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم.

قوسیان با اشاره به اوضاع نامناسب آب دراین منطقه گفت:قبلا در طرح نذر آب هم این منطقه از دغدغه‌های ما بوده است، اما با توافقاتی که صورت گرفت قرار بر این شده که تانکر‌های مستقر از سوی هلال احمر در این مناطق که تا پیش ازین از سوی هلال احمر شارژ می شده است ،از سوی آبفای استان در طول سال شارژ شود چرا که هلال احمر نیز با محدودیت ها و مشکلاتی در این حوزه مواجه است.
 
وی در پایان در مورد ورود محموله واکسن وارداتی به کشور گفت: صبح امروز نیز بیش از یک میلیون دوز واردات واکسن داشتیم که در مجموع تا به امروز هلال احمر در حدود پنج میلیون و چهارصد دوز واکسن وارداتی را تحویل وزارت بهداشت داده است، اگرچه ما در تلاش هستیم واکسن مورد نیاز کشور را کم و کان تامین کنیم.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *