روحانی: امروز با تکمیل زنجیره فولاد از خام فروشی آن فاصله گرفتیم

12:51 - 17 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۶۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در زمینه صنایع فولاد در کشور، گفت: با تکمیل شدن زنجیره فولاد در کشور امروز از خام فروشی این محصول به طور کامل فاصله گرفته ایم.

- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز و  در آیین افتتاح طرح‌های ملی صنعتی و معدنی در استان کرمان گفت: افتتاح منظم هر هفته طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، پیام روشن و مفهوم بسیار مهمی برای دوستان و دشمنان ما دارد.

روحانی افزود: پیام این افتتاح‌ها این است که ملت ایران با استعداد بالای خود، استفاده از ظرفیت ها، بهره مندی از بانک ها، سرمایه گذاران و شرکت‌های سرمایه گذاری و استفاده درست و بهینه از امکانات کشور قادر است در شرایط سخت جنگ اقتصادی تولید و جهش تولید را پیش براند و شاهد افتتاح طرح‌های مهم و بزرگ ملی در کشور باشیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در زمینه صنایع فولاد در کشور، گفت: با تکمیل شدن زنجیره فولاد در کشور امروز از خام فروشی این محصول به طور کامل فاصله گرفته ایم.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های بسیار مهم صنعتی و معدنی در هفتاد و نهمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور، گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز و در یک استان نشانگر توانمندی ملت، برنامه ریزی دولت و کارآمدی دولت و ملت است که در سخت‌ترین شرایط جنگ اقتصادی مهمترین پروژه‌ها را به ثمر رسانده اند.

 
وی با مهم خواندن مشارکت و حضور مردم در اینگونه طرح ها،اذعان کرد: هر کسی در حد توان خود باید بیاید و به نظر من در دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار بزرگی در کشور انجام داد تا بازار سرمایه ما فعال شود.

روحانی با اشاره به اینکه در بازار سرمایه ریسک وجود دارد، گفت: ممکن است رشد بورس در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد. معمولاً در بورس خط مستقیم به سمت بالا نداریم خط شکسته هم هست و در مجموع در ماه‌های اخیر باز هم بورس کمی نشاط پیدا کرده است. تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود و می‌خواستیم بسیاری از شرکت‌های دولتی وارد بورس شوند.

رئیس جمهور افزود: از ابتدا تصمیم من بر این بود؛ شرکت‌های اقتصادی دولتی وارد بورس شوند و مدیریت بنگاه‌ها در اختیار دولت نباشد. دولت در صورت لزوم فقط سهامدار باشد نه اینکه بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت کند. بخش بزرگی از این کار انجام شده و بخش زیادی هم به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نشده است.
 
روحانی عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها برای فاصله نگرفتن از پول و کاسبی مقاومت می‌کنند. بخش بزرگی از شستا بعنوان یک شرکت عظیم و مهم دولتی وارد بورس شد که بسیار تاثیرگذار بود. امروز بورس بازار بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند، گفت: میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه‌ای دارد. اگر سود زمان ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می‌خرند، مقایسه کنیم، درآمد بلندمدت بورس از آن‌ها پایین‌تر نیست و درآمد بالاتری حتی دارد.

روحانی تصریح کرد: از طریق همین بورس توانستیم میلیون‌ها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت‌هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون این بازار حتی می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح‌های امروز گفت: اگر در جایی که دارای زغال سنگ هستیم و می‌توانیم استفاده کنیم، باید از این انرژی بهره برداری و استفاده شود. اینکه می‌شود در یک سرمایه‌گذاری بزرگ از سرمایه‌گذاری‌های خرد یک سرمایه‌گذاری بلند را تولید کرد و از طریق آن یک طرح بزرگ را به ثمر نشاند بسیار مهم است.یا به تدریج قرار دادن پول کم مردم در کنار هم و با مشارکت مردم، می‌توان طرح بزرگی را به ثمر رساند و در بورس و فرابورس عرضه کرد.
 
 روحانی با بیان اینکه امروز طرح عظیمی در فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن افتتاح شده است، گفت: این ظرفیت از آغاز به تدریج شروع می‌شود و به ظرفیت کامل می‌رسد که می‌تواند برای توسعه کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *