تلفات سنگین و دردناک به آل سعود ادامه خواهد داشت

12:36 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۹۰۱
خبرگزاری میزان- ارتش و نیروهای مردمی یمن گرچه از سلاح های پیشرفته آمریکایی سود نمی برند و همچون ارتش آل سعود و امارات و بحرین فرماندهی آمریکا را پشت سر خود ندارند، اما انگیزه مقابله با متجاوز که خون مردم بی گناه این کشور را ریخته در وجود آنها موج می زند.
تلفات سنگین و دردناک به آل سعود ادامه خواهد داشتیمن بیش از 6 ماه است که درگیر جنگی ناخواسته و ویرانگر است، جنگی که آل سعود با چراغ سبز آمریکا مرتکب آن شد تا بتواند از پیروزی انقلابی که مردم این کشور بر پا کرده بودند جلوگیری کند.

ارتش آل سعود و دیگر کشورهای همپیمان حمله به یمن دارای جنگنده بمب افکن های آمریکایی و انگلیسی هستند، ارتش عربستان از انواع هواپیماهای جنگی آمریکایی و انگلیسی بهره می برد، اف 15 ، اف 16، تعدادی هم تورنادو دارد. عربستان و ائتلاف ضد یمن بیشتر از همین نیرو بهره می برند تا بتوانند مقاومت را مردم و ارتش یمن را از پا درآورند.

بمباران زیرساخت ها، تجهیزات و تاسیسات شهری در دستور کار قرار دارد و از زمان آغاز تجاوز تاکنون مهمترین اقدام خلبانان عربستانی و اماراتی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف جنایت، بمباران همین مناطق و کشتن مردم بی دفاع یمن بوده است.

ارتش یمن اکنون به خاطر بمباران فرودگاه های نظامی و عیر نظامی خود قادر با استفاده از هواپیماهای جنگی خود که روسی هم هستند نیست. اگر ارتش می توانست از این ظرفیت خود هم بهره ببرد یکه تازی های آل سعود در آسمان یمن به چالش کشیده می شد.

اما ارتش و نیروهای مردمی یمن از یک ظرفیت خود به خوبی در حال استفاده هستند و آن موشک هایی است که در اختیار دارند. در حالی ارتش یمن مراکز نظامی و پایگاه های آل سعود را هدف قرار می دهد و در این حملات که در پاسخ به کودک کشی های آل سعود است، نظامیان متجاوز به هلاکت می رسند، ارتش عربستان و امارات و بحرین در حملات خود به مردم حمله می کنند و آن ها را به خاک و خون می کشند.

روز جمعه بود که ارتش یمن در پاسخی قاطع به حملات متجاوزین، با آتشبار موشکی خود یک پایگاه نظامی متعلق به ائتلاف ضد یمن را هدف قرار داد و دهها سعودی و اماراتی به هلاکت رسیدند.

این پاسخ ارتش یمن باید از سوی عربستان جدی گرفته شود. اگر تاکنون ارتش و نیروهای یمن صبر استراتژیک خود را حفظ کرده بودند اما اکنون نمی توانند شاهد ادامه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع خود باشند.

کشته شدن بیش از 45 نظامی اماراتی، 30 بحرینی و هلاکت تعداد زیادی نظامی عربستانی باعث ترس و وحشت آنها شده است. نیروهایی که تاکنون جنگی را به خود ندیده اند اکنون با تعداد زیاد کشته روبرو شده اند و شوک شدیدی را تحمل می کنند.

اعلام عزای عمومی برای کشته شدن متجاوزان خود در یک جنگ نابرابر و جنایتکارانه علیه مردم یمن، نشان از استیصال و سردرگمی ائتلاف است. پیام تسلیت اوباما برای هلاکت این نظامیان که در حال کشتار مردم یمن بودند، ابراز همدردی برای روحیه دادن است. اعرابی که تاکنون به واسطه پول نفت خورده اند و خوابیده اند اکنون خود را وارد جنگی تمام عیار کرده اند که شاید تاکنون جنگ را در فیلم های هالیوودی دیده اند.

اکنون یمن و مردم آن که با دادن بیش از 5 هزار شهید در مقابل تجاوز آل سعود همچنان ایستاده و مقاومت می کند، ادامه این مقاومت در صورت ادامه جنگ هزینه های سنگینی را به آل سعود تحمیل خواهد کرد.

شاید ژنرال های ارتش آل سعود و حتی آمریکا هم تصور نمی کردند که یک موشک یمنی با اصابت خود به یک پایگاه ارتش آل سعود و دیگر همپیمانش این چنین تلفات سنگینی را به آنها وارد کند. آنها از این بابت بسیار شگفت زده شدند.

نگرانی آنها اکنون از این است که پرتاب موشک های توشکا از یمن به سوی عربستان ادامه داشته باشد. البته این اتفاق بستگی به رفتار جنگی آل سعود و ائتلاف جنایت دارد. اگر حملات هوایی علیه مردم یمن ادامه داشته باشد، پاسخ موشکی ارتش یمن هم ادامه خواهد داشت.

اگر به اخباری که از سوی رسانه های غربی و عربی منتشر می شود توجه کرده باشید، گفته می شود که هواپیماهای ائتلاف پادگان ها و مراکز نظامی یمن را بمباران کردند. اگر چنین بود پس از گذشت 6 ماه از حملات گسترده هوایی به یمن تاکنون نباید چیزی از ارتش یمن باقی می ماندو این ثابت می کند که حملات علیه مردم و زیرساخت های این کشور است.

اکنون در یمن یک فاجعه انسانی در حال وقوع است به گونه ای که مردم به پیش پا افتاده ترین امکانات برای زنده بودن نیاز دارند. آب، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و... از واجب ترین نیازهای مردم مظلوم یمن است که آل سعود از ارسال آنها هم ممانعت می کند.

همه اقداماتی که از سوی آل سعود علیه یمن به کار می رود ضد انسانی و ضد مردمی است که حتی صدای سازمان های حقوق بشری هم در آمده است. اما همچنان رژیم عربستان از ارسال کمک به مردم یمن ممانعت می کند.

البته همه تحولاتی که در یمن در حال وقوع است، به ضرر ائتلاف کودک کش در حال رقم خوردن است. اکنون افکار عمومی جهان با دیدن صحنه های جنایاتی که عربستان در یمن مرتکب شده و می شود، پی به عمق فاجعه برده است به همین خاطر هنگام حضور ماک سلمان در آمریکا، جمعی از مردم این کشور علیه حضور او در ایالات متحده دست به تظاهرات می زنند.

این جنایات تبعات دیگری هم برای کشورهای عربی ائتلاف خواهد داشت. تلفاتی که در روز جمعه متحمل شد دردناک و بزرگ بود و باید کشور مردم کشورهای امارات، عربستان، بحرین و دیگر کشورهای ائتلاف منتظر چنین تلفات سنگینی باشند.

ادامه این روند باعث نارضایتی های داخلی خواهد شد که فضای سیاسی آنها را به هم خواهد ریخت. ادامه سیاست حمله از سوی سران کشورهای عربی ائتلاف نشان می دهد که نه تنها از این کشته ها عبرت نگرفته اند بلکه سعی دارند انتقام را مردم یمن بگیرند. که قطعاً موشک های دیگر در انتظارشان خواهد بود.

فرماندهان ائتلاف در چند روز گذشته رجز خوانی های ارتش و نیروهای مردمی یمن را جدی نگرفتند و حتی آن را شوخی تلقی کردند، اکنون که شواهد نشان می دهد ارتش ائتلاف آماده عملیات زمینی اشغال صنعا است، عملیات غافلگیر کننده نیروهای یمنی را هم باید در نظر داشته باشند.

گرچه همه اعتقاد ددارند که راهکار حل بحران یمن سیاسی است اما هر کدام راهکاری را برای خود ارائه می دهند که در آن هیچ حقی برای مردم و حوثی ها دیده نشده است.

پایان جنگ یمن با عقب نشینی آل سعود و ائتلاف کودک کش آغاز می شود و سپس روند سیاسی برای خروج کامل از شرایط کنونی که از بیرون تحمیل شده است، باید پیگیری شود.

در غیر این صورت این تهدید سخنگوی ارتش یمن را باید جدی بگیرند که گفته است؛ از این به بعد شهرهای ریاض، جده و أبها اهداف مشروع ما هستند.

محمد صفری -



رضا
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
تعداد مزدورهاي كشته شده امراتي از عربستاني ربيشتره حقشونه
كامران
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
سلام ان شالله كشته هاشون بيشتر هم ميشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *