رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خط خوردن قائمی از تیم ملی، برگی دیگر از پشت‌پرده‌ والیبال ایران/ چه کسی پشت آلکنو پنهان شده؟

10:08 - 14 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۶۷۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کنار گذاشتن فرهاد قائمی از اردوی تیم ملی والیبال باعث شد پشت پرده والیبال ایران نمایان‌تر از قبل شود.
- تیم ملی والیبال از روز شنبه تمرینات خود را برای حضور در المپیک توکیو آغاز کرد و فرهاد قائمی که پیش از این از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود به درخواست فدراسیون والیبال در تمرینات این تیم حاضر شد. با توجه به عملکرد ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌ها محمدرضا داورزنی تصمیم گرفت که با تایید آلکنو، قائمی به تیم ملی دعوت شود.

قائمی هم که در طول سال‌های گذشته یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی والیبال در میادین مختلف بود با وجود خداحافظی از بازی‌های ملی اما به جهت نیاز تیم ملی حاضر شد ار خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی چشم پوشی کند و به تیم ملی بازگردد؛ اما همانطور که پیش از به آن اشاره کرده بودیم حضور قائمی در اردوی تیم ملی باعث شد برخی تلاش کنند به هر نحو ممکن ذهنیت آلکنو را تغییر دهند و در نهایت هم به هدف خود رسیدند.
 
اینکه عنوان می‌شود داورزنی بدون هماهنگی با آلکنو اقدام به دعوت از قائمی کرده محال است؛ چرا که رئیس فدراسیون والیبال به این نکته واقف بوده که در صورتی که نظر مثبت آلکنو جلب نشود این مربی زیر بار چنین اتفاقی نخواهد رفت و قطعا این هماهنگی با سرمربی روس تیم ملی صورت گرفته بود. قائمی در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که آلکنو در همان ابتدای تمرین و پس از گرم کردن بازیکنان، عذر او را خواسته است. قطعا این اتفاق برای برخی از اطرافیان تیم ملی قابل پیش‌بینی بود و آنها اطمینان داشتند که قائمی شانسی برای حضور در المپیک توکیو نخواهد داشت؛ چرا که انواع ترفند‌ها را به کار گرفته بودند که ذهنیت آلکنو را آنطور که می‌خواهند تغییر دهند که این اتفاق هم رخ داد.

در خصوص سایر بازیکنان هم ابهامات زیادی وجود دارد. چگونه می‌شود بازیکنی همچون امیر غفور که در طول لیگ ملت‌ها مصدوم بود و بازی‌های کمی هم انجام داد می‌تواند به المپیک برود؛ اما روی نام بردیا سعادت که یکی از بهترین بازیکنان ایران در رومینی ایتالیا بود خط قرمز کشیده می‌شود؟ اینکه گفته می‌شود در خط خوردن بازیکنان از تیم ملی پای مسائل دیگری در میان است را باید فدراسیون والیبال بررسی کند و در صورتی که این مسئله واقعیت داشته باشد باید یک بار برای همیشه مسببان این گونه اتفاقات از تیم ملی اخراج شوند. در صورتی که انتخاب بازیکنان برای حضور در المپیک بر اساس منافع شخصی عده‌ای تعریف شود دقیقا مصداق ارجحیت منافع شخصی به منافع ملی است.
 
قائمی در اینستاگرام خود در واکنش به خط خوردنش از تیم ملی نوشت: «پشت آلکنو پنهان نشود که او هیچکاره است.» همین جمله از کسی که سال‌ها در تیم ملی حضور داشته و خیلی از اتفاقات را از نزدیک مشاهده کرده می‌تواند بازگوکننده بسیاری از حقایق باشد. به هر حال واقعیت این است که برخی اتفاقاتی که حول و حوش تیم ملی والیبال رخ می‌دهد چندان سالم به نظر نمی‌رسد. آیا داورزنی شجاعت ورود به اتفاقات را دارد؟ در المپیک ریو هم شبیه این اتفاقات رخ داد و شائبه‌های مربوط به آن همچنان بدون پاسخ مانده و حالا اتفاقات اخیر پیرامون خط خوردن قائمی هم به آن اضافه شده است. این انتظار از داورزنی وجود دارد که بدون توجه به برخی شانتاژ‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کند. 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *