انتقاد شرکت‌ کنندگان کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر امریکایی از برخورد‌های گزینشی

19:05 - 13 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۶۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شرکت کنندگان درسومین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران» به انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت‌های حقوق بشری آمریکا پرداختند.

_طبق اعلام شبکه تلویزیونی العالم، شرکت کنندگان درسومین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران» از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت‌های حقوق بشری آمریکا و برخورد‌های گزینشی و سیاسی کاری با مسائل حقوق بشر به شدت انتقاد کردند.

در این کنفرانس که با حضور قضات و حقوقدانان نخبه از داخل و خارج ایران در شهر مقدس قم برگزار شد؛ شرکت کنندگان از سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی در برابر آمریکا و نقض‌های مکرر حقوق بشر به دست این کشور انتقاد کردند.

محمد جواد خبرنگار العالم با تهیه گزارشی در این خصوص با اشاره به اینکه سی و سومین سالروز هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا به دست ناوگان دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس ۱۹۸۰، به محوربرگزاری یک کنفرانس حقوقی در شهر مقدس قم در جنوب پایتخت ایران تبدیل شده است؛ تصریح کرد شماری از حقوقدانان و قضات نخبه از داخل و خارج ایران در این کنفرانس، به بررسی پرونده حقوق بشر آمریکا از زمان تاسیس تا ارتکاب جنایت هیروشیما و ناکازاکی و جنگ علیه عراق وافغانستان و جنگ اقتصادی علیه ایران پرداختند.

«حسین اکبری» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشور لیبی و از کارشناسان شرکت کننده در این کنفرانس گفت: آمریکا از حقوق بشر نیز به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند. آمریکا برای جان بیگاناهان هیچ ارزشی قائل نیست. کارنامه آمریکا پر از ارتکاب جنایات ضد بشری است که این امر در فرهنگ سیاسی و نظامی آمریکا ریشه دارد.

این کنفرانس به تصاویر شهدای جنایت ترور آمریکا مزین شده بود که در رأس آن‌ها تصاویر شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس قرار داشتند در حالیکه شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت شتاب در پیگرد آمریکا و مرتکبان جنایت فرودگاه بغداد در دادگاه‌های بین المللی تاکید داشتند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت:ما هرروزه اخباری از کشتار‌ها و جنایات آمریکا می‌شنویم و جهان از این جنایات آگاه است. آمریکایی‌ها برخی از این جنایات را به صورت غیر مستقیم و از دیگر کانال‌ها انجام می‌دهند مانند آنچه که امروز در یمن به سرکردگی نظام سعودی در جریان است در حالیکه آن را عملیات مشروع و قانونی نامیده اند و از انواع و اقسام سلاح‌های کشنده آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

این کنفرانس در بیانیه پایانی خود از سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی دربرابر نقض‌های مستمر حقوق بشر انتقاد کرد و از همه کشور‌ها خواست از بررسی‌ها و انجام گزینشی مسائل حقوق بشر اجتناب نمایند و معیار‌های دوگانه و سیاسی کاری را کنار گذارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *