هفته تقابل شاگرد و استادها/ نکونام گلوگیر پرسپولیس می‌شود؟

0:45 - 14 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۵۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال ایران با برگزاری ۷ دیدار پیگیری می‌شود.

- هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال در حالی فردا سه‌شنبه (۱۵ تیرماه) با برگزاری ۷ دیدار در شهرهای مختلف کشور پیگیری می‌شود که نتایج مسابقات این هفته می‌تواند تاثیر زیادی در تیم‌های سقوط کننده و حتی قهرمان لیگ داشته باشد.

در یکی از مهم‌ترین مسابقات این هفته تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور تبریز است. استقلالی‌ها که تا پیش از تساوی هفته قبل در خانه آلومینیوم اراک، روند رو به رشدی را تجربه می‌کردند، مقابل تیم علیمنصور ترمزشان کشیده شد تا فاصله‌شان با صدر جدول و تیم فوتبال پرسپولیس دو رقمی شده و به ١٠ امتیاز برسد.

شاگردان مجیدی در حالی میزبان تراکتور هستند که در دیدار رفت و در زمین حریف با نتیجه ٣ بر یک به پیروزی رسیده‌اند، البته اکنون نه دیگر فکری سرمربی استقلال است و نه شجاعی سرمربی تراکتور.

هر دو تیم با نیمکت‌های دگرگون شده گام به میدان مسابقه می‌گذارند میدانی که می‌تواند در تعیین سومین سهمیه آسیایی لیگ برتر تعیین کننده باشد.

از سوی مقابل بعد از قطع همکاری تراکتور با خطیبی، فیروز کریمی هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را بر عهده گرفت که در نخستین حضورش روی نیمکت این تیم موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل ذوب‌آهن اصفهان شد.

از سوی دیگر تقابل مجیدی با استاد سابقش فیروز کریمی که زمانی در استقلال به عنوان سرمربی وی فعالیت می‌کرد می‌تواند جالب توجه باشد.

همانطور که گفته شد دیدار دو تیم در دور رفت با نتیجه ٣ بر یک به سود آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسیده بود.

استقلال هم‌اکنون با ۴۴ امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر قرار دارد. تراکتور هم با ٣۶ امتیاز پنجم است.

*نکونام گلوگیر پرسپولیس می‌شود؟

در دیگر دیدار حساس این هفته پرسپولیس در اهواز میهمان شاگردان جواد نکونام در فولادخوزستان است. پرسپولیسی‌ها که سپاهان را پشت سر خود می‌بینند، نمی‌خواهند فرصت کسب پنجمین عنوان قهرمانی را از دست رفته ببینند. آن‌ها این روز‌ها به پشتوانه برد‌های روحیه بخشی که کسب کرده‌اند یکه تاز لیگ برتر هستند و اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌اند.

در سوی مقابل شاگردان نکونام که به واسطه بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌شان خسته‌تر از همیشه با خیل عظیمی از محرومان و مصدومان مواجه هستند، هفته قبل در وقت‌های اضافه پیروزی را با شکست مقابل مس رفسنجان عوض کردند تا دیگر نشانی از آن تیم مقتدر نیم فصل اول نداشته باشند. با این حال به نظر می‌رسد باید شاهد دیداری جذاب در اهواز باشیم.

مسابقه رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان گل‌محمدی به پایان رسیده بود.

پرسپولیس هم‌اکنون با ۵۴ امتیاز مقتدرانه صدر جدول را در اختیار دارد. فولاد هم با ٣۵ امتیاز ششم است.

* شاگردان نویدکیا در اندیشه جبران مافات

سپاهان دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری در تهران میهمان پیکان است. شاگردان نویدکیا که به واسطه تساوی مقابل فولاد خوزستان صدر جدول را به پرسپولیس تقدیم کرده بودند، امیدوارند همانطور که نکونام در اهواز از آن‌ها امتیاز گرفت مقابل پرسپولیس هم مقاومت کند و شکست نخورد تا شاید بتوانند با اتکا به پیروزی احتمالی مقابل پیکان بار دیگر به صدر جدول برسند.

البته شاگردان تارتار بعد از هفته‌ها ناکامی در هفته گذشته در خانه نساجی دست به کار بزرگی زدند و شاگردان ساکت الهامی را شکست دادند تا خیالشان از بابت سقوط تا حدود زیادی برطرف شود.

دیدار رفت دو تیم با تساوی ٣ بر ٣ در تبریز به پایان رسیده بود.

سپاهان هم‌اکنون با ۵٢ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی حضور دارد و ماشین‌سازی که عملاً سقوطش قطعی شده با ١١ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی جا خوش کرده است.

*گل‌گهر پر از نوسان

شاگردان قلعه‌نویی در ۵ اخیر ۳ شکست و ۲ پیروزی کسب کرده‌اند. آنها در هفته بیست و پنجم با نتیجه ۳ بر یک از پرسپولیس شکست خوردند. هرچند سیرجانی‌ها در خصوص داوری آن مسابقه اعتراض زیادی داشتند؛ اما نمی‌توان منکر توانایی فنی پرسپولیس شد.

گل‌گهر سیرجان برای افزایش شانس کسب سهمیه آسیا راهی جز پیروزی مقابل آلومینیوم اراک ندارند. شاگردان قلعه‌نویی در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند در صورت پیروزی شانس رسیدن به رده پنجم جدول را دارند. احمد زنده‌روح بازیکن گل‌گهر با ۶ پاس گل به صورت مشترک (با سروش رفیعی و مهدی قایدی) عنوان بهترین پاسور را در اختیار دارد.

*آلومینیوم همچنان بدون شکست

آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر توانست استقلال را با تساوی بدون گل متوقف کند. اراکی‌ها از زمان حضور منصوریان در ۱۰ مسابقه متوالی بدون شکست باقی مانده‌اند. آنها در ۵ هفته اخیر ۳ تساوی و ۲ برد کسب کرده‌اند و با ۳۷ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند. در حال حاضر شرایط روحی بازیکنان آلومینیوم در سطح بسیار خوبی قرار دارد. تقابل منصوریان و قلعه‌نویی مصاف استاد و شاگرد‌های استقلالی هم محسوب می‌شود. با این اوصاف باید دید آلومینیوم می‌تواند رکورد ۱۰ بازی بدون شکست را مقابل گل‌گهر هم حفظ کند؟ آلومینیوم اراک نیم نگاهی هم به کسب سهمیه آسیا دارند.

*هت‌تریک آبادانی‌ها مقابل قعر جدولی‌ها؟

تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران نیز از ساعت ۲۱:۰۰ به مصاف هم می‌روند. صنعت نفت با توجه به وقفه لیگ‌برتر در تهران اردو زد و به ترمیم تیمش پرداخت؛ در کنار این موضوع تزریق بودجه جان دوباره‌ای به آبادانی‌ها بخشید.

شاگردان پورموسوی در ۲ هفته اخیر مقابل سایپا و نفت مسجدسلیمان ته جدولی به برتری رسیدند.  آبادانی‌ها در هفته بیست و پنجم لیگ با نتیجه یک بر صفر از سد شاگردان فکری عبور کردند و برنده دربی نفتی‌ها بودند. طبق آمار صنعت نفت آبادان در ۵ مسابقه اخیر ۲ برد، یک تساوی و ۲ شکست کسب کرده است. در حال حاضر زردپوشان آبادانی با ۳۲ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارند. باید دید آنها مقابل سومین حریف قعرجدولی خود موفق خواهند بود یا خیر؟

*جنگ نساجی برای بقا

نساجی در هفته بیست‌وپنجم با نتیجه یک بر صفر از پیکان شکست خورد تا روند برد‌های این تیم متوقف شود. آنها در ۵ مسابقه اخیر خود  آمار ۳ برد و ۲ شکست را ثبت کرده‌اند. ساکت الهامی که از هدایت نساجی استعفا داده بود بعد از صحبت با مالک و مدیرعامل باشگاه به تمرینات تیمش بازگشت. نساجی برای بقا در لیگ برتر تنها به پیروزی مقابل صنعت نفت می‌اندیشد. در حال حاضر مازندرانی‌ها با ۲۵ امتیاز در رده چهاردهم لیگ قرار دارند.

*دوئل رحمتی با فکری

تیم‌های فوتبال پدیده و نفت مسجدسلیمان در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که در ۵ هفته اخیر پدیده ۳ برد و ۲ شکست کسب کرده است. پدیده در حالی به هفته بیست و ششم لیگ برتر رسیده که در هفته قبل با نتیجه ۲ بر یک از سد سایپای قعرنشین عبور کرد تا با ۳۴ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار بگیرد.

در صورت توقف رقبا شاگردان رحمتی شانس رسیدن تا رده پنجم جدول را دارند. یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پدیده، امین قاسمی‌نژاد است او با ۱۱ گل در رده دوم برترین گلزنان لیگ بیستم قرار دارد. قاسمی‌نژاد این روز‌ها فرم مطلوبی دارد و در هر دو دیدار قبلی مقابل تراکتور و سایپا گلزنی کرده است.

*فکری درگیر جنجال نفتی‌ها

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در نیم فصل دوم با فکری به ثبات رسید، اما وقفه لیگ برتر به ضررشان تمام شد. آنها در ۵ مسابقه اخیر ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی کسب کرده‌اند. مسجد سلیمانی‌ها در هفته بیست و پنجم با نتیجه دو بر یک در دربی نفتی‌ها شکست خوردند، تا حسابی وارد حاشیه شوند؛ حاشیه‌هایی که منجر به استعفای ناگهانی محمود فکری و همکارانش شد؛ اما بلافاصله توسط مدیران مسجدسلیمان تصمیمات کادرفنی وتو شد. باید دید شاگردان فکری بعد از دو هفته ناکامی دوباره می‌توانند برنده باشند. این در حالی است که هر دو مربی سابقه کار در استقلال را هم دارند.

*مرگ انگیزه در ماشین‌سازی؟

ماشین‌سازی در حالی وارد هفته بیست وششم لیگ‌برتر می‌شود که آخرین بردشان مربوط به هفته پانزدهم مقابل صنعت نفت آبادان است. سبزپوشان تبریزی در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رتبه شانزدهم لیگ برتر قرار دارند و اکبرپور در آخرین اظهار نظر خود از کم کاری و کم انگیزگی بعضی بازیکنان خبر داده است. با توجه به شرایط جدول، سقوط ماشین‌سازی قطعی به نظر می‌رسد. این تیم در ۵ هفته اخیر ۴ شکست و یک تساوی ثبت کرده است.

*مس به دنبال دومین پیروزی

مس رفسنجان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی با نتیجه دو بر یک مقابل فولاد خوزستان پیروز شد که تا پایان ۹۰ دقیقه یک بر صفر شکست خورده بود، اما به لطف تلاش و انگیزه بازیکنانش با به ثمر رسادن دو گل در وقت‌های اضافی مسابقه به یک پیروزی ارزشمند دست یافتند. این برد آنها را به روزهای خوب‌شان بازگرداند.

رفسنجانی‌ها مقابل پرسپولیس هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند، اما به واسطه کم تجربگی بازنده از میدان خارج شدند. به نظر می‌رسد مس رفسنجان در این مسابقه برای برد پرگُل مقابل ماشین‌سازی در میدان حاضر می‌شود. محمد ربیعی در خصوص این دیدار اعلام کرد: «حریف را به هیچ وجه دست کم نمی‌گیرند و با جدیت خاصی کار را دنبال می‌کنند.» مس در ۵ هفته قبلی ۴ شکست و یک برد کسب کرده است. مس در حال حاضر با ۳۱ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *