آمریکا؛ ناقض اصلی حقوق آحاد بشر/ از غارت اموال تا تحریم دارو و غذا

8:00 - 14 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۴۲۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رژیم آمریکا که دست‌شان تا مرفق به خونِ صدها هزار ایرانی آلوده است و حتی دارو و غذا را هم که طبق قاعده و در هیچ شرایطی تحریم‌ناپذیر است، علیه مردم ما تحریم کرده‌اند هرگز حق اظهارنظر درباره «حقوق بشر» ندارند و باید مجامع به اصطلاح بین‌المللی وحشی‌گری این جماعت خودحق‌پندار را فریاد بزنند.

- رؤیا راعی - «حقوق بشر» پربسامدترین موضوع عرصه بین‌المللی است که تقریباً همه کشورها آن را به رسیمت می‌شناسند و همچنین اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فردی فارغ از جنس، رنگ، نژاد، عقیده و ... باید از آن برخوردار شود. رژیم آمریکا که خود را پرچم‌دار حقوق بشر می‌داند، یکی از بزرگترین ناقضان آن است. هرکجای دنیا بحرانی پیدا می‌شود، می‌توان رد پای این رژیم خونخوار را پیدا کرد.

 رژیم آمریکا که بعد از جنگ جهانی دوم با ایجاد نهادهای به اصطلاح‌ بین‌المللی در صدد تحمیل هژمونی خود به کشورهای جنوب است، هموراه از «حقوق بشر» به عنوان یکی از دست‌آویزهای به ظاهر موجه برای تحت فشار قرار دادن کشور‌های مستقل استفاده کرده و استفاده می‌کند تا به اهداف سلطه‌گرانه خود برسد و برخلاف ژست‌های حقوق بشری که می‌گیرد، جنگ‌های زیادی به ارمغان آورده است.

رژیم آمریکا از دهه ۳۰ تا انقلاب بزرگ ۱۳۵۷ تسلط کامل بر امور سیاسی ایران بزرگ داشت و همه اموال ملت را غارت می‌کرد، اما با وقوع بزرگترین انقلاب مردمی قرن اخیر توسط مردم کشورمان به بیرون انداخته شد و از همان زمان کینه ملت مستقل ایران اسلامی را به دل گرفت و تا کنون روشی نمانده که با استناد به آن بر کشورمان فشار نیاورده باشد.
 
آمریکا در فشار به ملت کشورمان تا آنجا پیش رفت که رژیم بعث عراق را تحریک به حمله نظامی به ایران کرد و طی هشت سال دفاع مقدس در دفاع از صدام، سنگ تمام گذاشت و حتی در این مسیر، کشورهای به ظاهر مستقل اروپایی را نیز به خدمت گرفت و آنها را وادار به حمایت از صدام کرد. محصول وحشی‌گری غرب در حمایت از صدام، پرپر شدن بیش از ۲۳۰ هزار هم‌وطن بود و هنوز هم زخم‌های مانده از آن ایام؛ کام رزمنده‌ها و حتی ملت ایران را تلخ می‌کند.

سرتیپ محمدباقر نیکخواه بنیانگذار تبلیغات جبهه و جنگ و فرمانده پدافند «ش.م.ر» جنگ تحمیلی در گفت‌وگویی درخصوص حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به همراهی رژیم آمریکا عنوان کرده بود «در دوران جنگ تحمیلی در طول ۵۷۲ نوبت حملات شیمیایی، نزدیک به ۱۸ هزار شهید و بیش از ۱۰۰ هزار مصدوم به جای گذاشته است که این آمار در دنیا بی‌سابقه است». هنوز هم هم‌وطنان قربانی حملات شیمیایی رژیم بعث در شهرهایی همچون سردشت شهادتی بر اثبات جنایت آمریکاست.

آمریکا؛ ناقض اصلی حقوق آحاد بشر/ از غارت اموال تا تحریم دارو و غذا

به منظور افشای جنایات رژیم آمریکا و بازخوانی آنها، به طعنه و به ابتکار رهبر معظم انقلاب از ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است. لیست جنایات رژیم آمریکا در هفته دوم تیر در ایران به اندازه‌ای است که این تاریخ در تقویم رسمی کشور به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

این جنایات به قدری هولناک بودند که هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهند شد و لازم است برای این جنایات هر از چندگاهی فریاد زده شود تا نسل جوان از جنایت خون‌بار رژیم آمریکا با خبر شوند و دشمن دیرینه خود و ملتشان را بشناسند. 

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در همین زمینه به میزان می‌گوید، هدف از نام‌گذاری این هفته برجسته کردن جنایت‌های آمریکاست، این هفته برای نسل جدیدتر که سال‌های گذشته و دهه ابتدایی انقلاب را درک نکرده، دارای اهمیت است. همچنین یادآور این است که برای انقلاب و حفظ انقلاب چه زحماتی کشیده شده، آمریکا چه دشمنی‌هایی با ایران دارد و پاسخی است به تبلیغات ضد ایرانی آمریکایی‌ها.

سوء‌قصد نافرجام به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششم تیر ۱۳۶۰ که در آن زمان در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران بودند، به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان در هفتم تیر ۱۳۶۰ که محصول توطئه مشترک جریان نفاق، نفوذ و لیبرال‌های وابسته به آمریکا بود، از دیگر اقدامات این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا؛ ناقض اصلی حقوق آحاد بشر/ از غارت اموال تا تحریم دارو و غذا

همچنین بمباران شیمیایی سردشت و به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر توسط هواپیما‌های جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیر سال ۱۳۶۶، به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در هشتم تیر ۱۳۶۰، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه یزد در ۱۱ تیر ۱۳۶۱ از دیگر اقدامات تروریستی و جنایات ضد حقوق بشری رژیم آمریکا بوده است.

۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ نیز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز دریای خلیج فارس که از جمله مهمترین جنایات آمریکا علیه ملت ایران بود.

روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ هواپیمای ایرباس A-۳۰۰ متعلق بـه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس بـه زمین نشست و طبق برنامه پیش‌بینی شده، قرار بود این هواپیما با شماره پرواز ۶۵۵ به همراه ۲۷۴ مسافر و ۱۶ خدمه پرواز کـه در مجموع ۲۹۰ نفر می‌شدند در ساعت ۱۰ صبح به مقصد دبی، امارات متحده عربی پـرواز کند.

این هواپیما هفت دقیقه پس از پـرواز توسط یک موشک پرتاب شده از سوی نـاو وینسس رژیم آمریکا مـورد اصابت قرار گرفـت و تمام سر نشینان آن به شهاد رسیدند.

فاجعه حمله به هواپیمای مسافربری آشکارترین مصداق نقض حقوق بشر توسط رژیم آمریکا است. امـا دولـت آمریکا در عمل به‌رغم ادعاهایی که در جهت حمایت و پاسداری از حقوق بشر داشته و دارد، نشان داد کـه مسیری جز دفـاع از حقـوق انسان‌ها طی می‌کند؛ چراکه بـه راحتی از کنار این موضوع گذشتند و به مسببین این فاجعه نیز نشان لیاقت دادند.

ایزدی در این خصوص هم به میزان می‌گوید: ۱۲ تیر ۱۳۶۷ سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، ۷ تیر ۱۳۶۰ شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و بمباران شیمیایی سردشت که در ۸ تیر ماه ۱۳۶۶ انجام شد و امروزه مشخص شده است که این بمباران‌های شیمیایی با هدایت آمریکا صورت گرفته است. ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی را داریم که توسط منافقین که بانی این ترور بودند به شهادت رسید و عاملان آن الان در آمریکا مستقر و تحت حمایت این رژیم هستند.

این تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در خصوص اهمیت این هفته نیز می‌گوید: آمریکایی‌ها در موضوع حقوق بشر مدعی جمهوری اسلامی هستند، در تبلیغات ضد ایران به شدت فعال هستند و به بهانه‌های متعدد، از جمله حقوق بشر، مردم ایران را تحریم می‌کنند و با این تحریم‌ها حق یک زندگی معمولی را از مردم ما می‌گیرند و فشار‌های اقتصادی زیادی را اعمال می‌کنند. با توجه به جنایت‌های که آمریکایی‌ها در ایران و کشور‌های دیگر دنیا کردند، در جایگاهی نیستند که بخواهند در مورد حقوق بشر حرفی بزنند و باید بخاطر فعالیت‌های ضد حقوق بشری خود پاسخگو باشند.

به هر روی رژیم آمریکا که دست‌شان تا مرفق به خونِ صدها هزار ایرانی آلوده است و حتی دارو و غذا را هم که طبق قاعده و در هیچ شرایطی تحریم‌ناپذیر است، علیه مردم ما تحریم کرده‌اند هرگز حق اظهارنظر درباره «حقوق بشر» ندارند و باید مجامع به اصطلاح بین‌المللی وحشی‌گری این جماعت خودحق‌پندار را فریاد بزنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *