رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر کشور: مرکز رصد اجتماعی تشکیل می‌شود

11:37 - 13 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۳۹۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور با اشاره به تشکیل مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور گفت: دستگاه‌های مختلف باید به مرکز رصد اجتماعی متصل شوند تا تحلیل، استنتاج، برنامه‌ریزی و مدیریت مبتنی بر آن انجام شود.

- «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گفت: امروز توفیق داشتیم در جلسه شورای اجتماعی موضوع بسیار مهم و پراهمیت که تاکید و توصیه مقام معظم رهبری جلسات شورای اجتماعی در محضر ایشان نیز بود را به منصه تحقق، تکلیف و اجرا دربیاوریم، این موضوع مهم تشکیل مرکز رصد اجتماعی بود. 

وی با بیان این که جامعه یک موجود زنده، در حال تکامل و پویا است گفت: می‌خواهیم این جامعه را به عنوان عرصه فعالیت عموم مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی مدیریت، هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم.


وزیر کشور با اشاره به اینکه می‌بایست دارای داده‌ها، آمار، اطلاعات رفتار جامعه در حوزه‌های مختلف و در زمان و جغرافیایی متفاوت باشیم، گفت: مرکز رصد ملی با همین نیت و با تاکیدات مقام معظم رهبری و با تشویق و پیگیری رئیس جمهور محترم و همه دستگاه‌های اجرایی این شورا کارش را شروع کرد.

رحمانی‌فضلی خاطر نشان کرد: امروز که همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بهزیستی و بقیه دستگاه‌ها گزارش دادند، معلوم شد سایر دستگاه‌ها زحمات زیادی در این باره متقبل شده اند. همه باید در مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور بسیج شوند و مبتنی بر آن تحلیل، استنتاج و برنامه ریزی، مدیریت و اقدام لازم را انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: ما تاکنون در کشورمان یک مرکزیتی که بتواند این رصد را انجام دهد و داده‌ها را با تحلیل جان بخشی کرده و تبدیل به ابزار برنامه ریزی کند، نداشتیم. امروزه از کمیته امداد گرفته تا بهزیستی، وزارت کشور، قوه قضاییه و همه دستگاه‌های دیگر که به عنوانی در این بخش مسئول هستند، از این داده‌ها استفاده می‌کنند.

رحمانی‌فضلی افزود: همه این مراکز به وزارت کشور متصل می‌شوند که هم اکنون نیز این کار در حال انجام است و همه با یک ظرفیت مشترک در زیرساخت‌ها و نرم افزار‌ها عمل خواهند کرد و همه این دستگاه‌ها لینکی خواهند داد که بتوانند از داده‌های هم به صورت مشترک استفاده کنند.

وی گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم از این مرکز رصد ملی به خوبی استفاده کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی این امر خیر را که می‌تواند منشاء بسیاری از تحولات و تغییرات هدفدار و برنامه ریزی شده باشد،را جدی بگیرند.

وزیر کشور گفت: با تشکیل این مرکز، به جای اینکه ما تابع تغییر و تحولات باشیم؛ با رصد و تحلیل دقیق اطلاعات می‌توانیم تغییرات را پیش بینی کرده و پیشاپیش حرکت، بسترسازی  و هدایت کنیم.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']

مزایای مرکز رصد اجتماعی کشور

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *