نقش موثر هنرمندان در کاهش آسیب‌ها و مخاطراتی که جامعه را به خطر می‌اندازند

13:27 - 12 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۱۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مشارکت هنرمندان در ارائه ترجمان هنری از دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر قابل تقدیر است.
- حجت الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها» با اشاره به بالا رفتن مقوله خشونت در جامعه، اظهار داشت: جرم و جنایت و خشونت و ناهنجاری محصول عوامل و علل فراوانی است و باید شرایط و مشکلات روحی و روانی فردی و اجتماعی همه دست به دست دهد تا یک رخ داد زیان بار اتفاق بیفتد و فردی به عنوان بزهکار شناخته شود.

وی با تاکید بر استفاده از همه عواملی که می‌تواند از این پیامد‌های زیانبار جلوگیری کند، عنوان کرد: هنرمندان جامعه نباید نسبت به آسیب‌ها و مخاطراتی که جامعه را به خطر می‌اندازند بی تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما وجود دارد و اقدام هنرمندانی که در این امر مشارکت داشتند ترجمان هنری این فریضه هاست.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان بیان کرد: هنرمندان با تکنیک‌های هنری به دنبال حساس کردن روح جامعه برای نه گفتن به واقعه مجرمانه هستند تا با کنش‌گری فعال اجتماعی از خسارات افعال مجرمانه جلوگیری شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *