رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تظاهرات ضد نژادپرستی و استعمار در کانادا

12:05 - 11 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۹۱۷
روز ملی کانادا به فرصتی برای اعتراض بومیان این کشور تبدیل شد.
اعتراض علیه نژادپرستی و استعمار در کانادا همزمان با اول جولای «روز ملی کانادا» و کشف سومین گور دسته جمعی کودکان بومی در مدارس شبانه روزی تحت کنترل دولت کانادا و کلیسای کاتولیک، به درگیری میان معترضان و پلیس انجامید.
 
به گزارش «اسپوتنیک و سی بی سی»، کشف سه گور دسته جمعی با بیش از هزار جسد در ۳ مدرسه شبانه روزی کودکان بومی در کانادا، آن هم در شرایطی که هنوز ۱۴۷ مدرسه دیگر از این نوع، هنوز جست و جو نشده اند، اعتراض‌ها علیه نژادپرستی و استعمار در کانادا را تشدید کرد.
 
تظاهرات ضد نژادپرستی و استعمار در کانادا
 
این اعتراض‌ها سبب شد تا مراسم روز ملی کانادا در شمار زیادی از شهر‌های این کشور لغو شود و پرچم‌های کانادا همچنان نیمه افراشته بمانند.
 
در عین حال، معترضان در چند شهر کانادا دست به برگزاری تظاهرات زدند.
 
معترضان در «مانیتوبا»، دست به برگزاری تجمع مسالمت آمیزی زدند که با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد. یک معترض در جریان این درگیری‌ها دستگیر شدند.
 
تظاهرات ضد نژادپرستی و استعمار در کانادا
 
معترضان شعار‌هایی مانند «ما فقط یک بار بچه بودیم» و «بچه‌ها را به خانه بازگردانید» سر دادند.
مجسمه‌های «ویکتوریا» و «الیزابت دوم» انگلیس به عنوان نماد استعمار توسط معترضان به زیر کشیده شد. مجسمه نخست در سال ۱۹۰۴ رونمایی شده بود؛ اما معترضان آن را به عنوان نماد استعمار سرنگون کردند.
 
تظاهرات ضد نژادپرستی و استعمار در کانادا
 
پلیس کانادا، تخریب و پاشیدن رنگ به روی ۱۰ کلیسای کاتولیک را در روز ملی کانادا به موضوع کشف گور‌های دسته جمعی در این کشور مرتبط خواند.
 
پیشتر نیز ۴ کلیسای کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» محل کشف ۲ گور دسته جمعی به آتش کشیده شده بودند.
 
روز ملی کانادا، از تعطیلات رسمی این کشور، مربوط به زمانی است که ۳ مستعمره انگلیس برای ایجاد دولت کانادا، در سال ۱۸۶۷ به هم پیوستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *