کارنامه درخشان، دلیل اصلی انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای بعنوان رئیس قوه قضاییه است

21:25 - 10 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۸۵۶
نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه با اشاره انتصاب بجای حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای بعنوان ریاست قوه قضائیه کشور، گفت: تجربه قضایی بسیار خوب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای و همچنین اهتمام در انجام امور محوله، از نکات بسیار مهم کارنامه ایشان به شمار می‌رود.

- ایرنا نوشت: یوسف رضا ادیب زاده افزود: دیانت در عمل، صداقت در گفتار و کردار و داشتن شفافیت در کار‌ها از ویژگی‌های مهم ایشان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عملکرد و سوابق محسنی اژه‌ای در دستگاه قضا تصریح کرد: ایشان در دوران ریاست دکتر رئیسی، معاون اول و در دوره آملی لاریجانی به‌عنوان سخنگوی دستگاه قضایی نقش مهمی در قوه قضائیه داشته است.

ادیب زاده ادامه داد: دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سمت‌هایی است که تاکنون محسنی اژه‌ای داشته است که نشان از توانمندی ایشان است.

نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه سوابق اژه‌ای محدود به سال‌های اخیر نیست، افزود: ایشان در پرونده محاکمه یکی از شهرداران پیشین تهران نقش مهمی داشت و این محاکمه که منتهی به بازداشت وی شد که نشان از برخورد جدی ایشان در پرونده‌های مفاسد اقتصادی دارد.

وی بیان داشت: با معرفی محسنی اژه‌ای به‌عنوان رئیس قوه قضاییه حالا چهره‌ای در راس این قوه قرار گرفته که بیش از هر گزینه دیگری در پرونده‌های مهم قضایی کشور نقش داشته است.

ادیب‌زاده با بیان اینکه محسنی اژه‌ای مردی است که نامش با پرونده‌های بزرگ گره خورده است، خاطرنشان کرد: محسنی اژه‌ای علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل خصوصی نیز است و می‌تواند رو روند بارزه با مفاسد اقتصادی تاثیر زیادی داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیرو‌های کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رئیس جدید قوه قضاییه بیان کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *