رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در کاهش پرونده‌ها پیشرو بوده است

13:52 - 09 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۵۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به کاهش ۱۰درصدی وقوع جرایم نیرو‌های مسلح علی‌رغم همه مشکلات و تنگناها، این سازمان را در کاهش پرونده‌ها موفق عنوان کرد.
- حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: عملیات روانی و توطئه‌های دشمنان برای ناامیدکردن مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات اخیر، در طول دوران انقلاب بی‌سابقه بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود پیشگیری از وقوع جرم را جزو رسالت و برنامه‌های اولویت‌دار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خواند و گفت: اقدامات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کاملا پیشگیرانه بوده و در همان ابتدا با پدیده جرم برخورد نمی‌کنیم و به یک معنا جنبش آگاه‌سازی در نیرو‌های مسلح راه انداخته‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی از کاهش ۱۰ درصدی وقوع جرایم نیرو‌های مسلح خبر داد و افزود: براساس اعلام معاون راهبردی قوه قضائیه، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در کاهش پرونده‌ها نیز پیش‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه هم و غم‌مان پیشگیری از وقوع جرم است، عنوان کرد: اگر در نیرو‌های مسلح کسی مرتکب جرم شود با اقدامات اصلاحی و یا احیانا تحمل مجازات او را به بدنه سازمان برگردانده و آخرین مرحله، برخورد قضایی است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه کار دادسرا‌ها و دادگاه‌های نظامی از جهاتی سخت‌تر از دادگستری است، ادامه داد: برخورد قضایی با نظامیان ظرافت خاص خود را می‌طلبد چراکه اگر با نگاه روانشناسی و جامعه شناسی به آسیب‌های نیرو‌های مسلح ورود نشود، مشکلاتی به دنبال خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از همراهی فرماندهان با دستگاه قضا گفت: تا دو سال گذشته متصدی امر پیشگیری از وقوع جرم بودیم و چهار برنامه پنج ساله را پیش‌بینی و تدوین کردیم، اما در برنامه جدید، پیشگیری را به بطن نیرو‌های مسلح بردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ستاد کل نیرو‌های مسلح با همراهی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح متصدی پیشگیری از وقوع جرایم است، افزود: الان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مرتبا اقدامات خود را به سازمان گزارش داده تا جرمی اتفاق نیفتد.

وی توجه به مسائل فرهنگی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دانست و اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت و کلاس‌های آموزشی و اخلاقی ویژه سربازان و کارکنان از جمله اقدامات این حوزه بوده تا تخلفات اداری همواره کاهش یابد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *