رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چالش جدید وزارت ورزش با فدراسیون ژیمناستیک

11:32 - 09 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۴۲۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند به هر شکل ممکن مجمع فدراسیون ژیمناستیک برای انتخاب سرپرست این فدراسیون برگزار نشود.

- دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ ماه جاری (تیر) به پایان می‌رسد. اینچه درگاهی که برای انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کرده بود در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش رد صلاحیت شد که همین موضوع حواشی زیادی به دنبال داشت و نامه‌ای از سوی بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی ژیمناستیک کشور خطاب به وزیر ورزش امضا شد که به ردصلاحیت مدیریتی اینچه درگاهی اعتراض کرده بودند.

از سوی دیگر ورود فدراسیون جهانی ژیمناستیک به این موضوع باعث شد وزارت ورزش نتواند انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را در زمان که مورد نظرش بود برگزار کند و به همین خاطر عدم برگزاری این انتخابات در دولت فعلی قطعی شده است؛ اما چالش جدیدی که بین وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک ایجاد شده پیرامون انتخاب سرپرست جدید این فدراسیون است.

در اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک هیچ اشاره‌ای به انتخاب سرپرست نشده و همه تصمیمات پیرامون چگونگی اداره فدراسیون را به مجمع سپرده است. بر همین اساس فدراسیون ژیمناتسیک قصد دارد که این مجمع را برای انتخاب سرپرست در همین ماه جاری برگزار کند؛ اما وزارت ورزش تلاش می‌کند هر طور شده جلوی برگزاری این مجمع را بگیرد.

شنیده می‌شود تماس‌هایی با ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها گرفته شده تا این ادارات کل جلوی حضور روسای هیئت‌ها را در این مجمع بگیرند. باید دید در نهایت این مجمع برگزار می‌شود یا خیر؛ اما واقعیت این است که وزارت ورزش در روز‌های پایانی دولت و به خصوص در آستانه المپیک توکیو دچار حواشی عجیبی هم در فوتبال و هم در حوزه فدراسیون‌ها شده است که این حواشی می‌تواند ورزش کشور را متضرر کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *