خطر دوپینگ در کمین کاروان المپیکی ایران

9:54 - 09 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۳۷۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دوپینگ یکی از کاراته‌کاهای کشورمان باعث شد یکی از شانس‌های مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو از دست برود.

- مثبت شدن آرمایش دوپینگ یکی از ملی‌پوشان کاراته ایران که باید در المپیک توکیو شرکت می‌کرد و یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در این رقابت‌ها بود باعث شد زنگ خطر برای ورزش کشور به صدا دربیاید.

اینکه چرا این کاراته‌کا هیچ توجیهی از سوی مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص عدم استفاده از داروها بدون اطلاع این فدراسیون نشده مشخص نیست؛ اما آنچه مسلم است در فاصله چند روز تا آغاز المپیک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید نظارت بهتر ئ جدی‌تری روی این موضوع داشته باشند تا چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود.

در شرایطی که گفته می‌شود المپیک توکیو یکی از مشکل‌ترین دوره‌های المپیک به لحاظ مدال‌آوری برای ورزش ایران خواهد بود یکی از شانس‌های کسب مدال در این دوره از دست رفت و این خطر وجود دارد که باز هم چنین اتفاقی برای سایر المپین‌ها تکرار شود.

در طول چند سال گذشته دوپینگ به یکی از مهمترین آفت‌های ورزش کشور تبدیل شده است و برای مقابله با این پدیده شوم باید فکر اساسی کرد. کاراته‌کایی که مرتکب دوپینگ شده نیت چنین کاری را نداشته؛ اما به واسطه این که مشاوره‌های مناسبی به او نشده دچار این اشتباه شد تا هم خودش و هم ورزش ایران با یک شوک روبرو شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *