رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازیگر سریال «گاندو» در بیمارستان بستری شد/رکورد بالاترین فروش سینماها به «احضار ۳» رسید

17:03 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۲۸۵
هشتمین روز از تیر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بستری شدن شهرزاد کمال زاده بازیگر جوان سینما و تلویزیون در بیمارستان اشاره کرد.

- هشتمین روز از تیر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بستری شدن شهرزاد کمال زاده بازیگر جوان سینما و تلویزیون در بیمارستان اشاره کرد.

شهرزاد کمال‌زاده: در بیمارستان بستری شده‌ام/ریشه بیماری‌ام هنوز مشخص نشده 

شهرزاد کمال‌زاده در گفت‌وگو با ضمن اشاره به اینکه دلیل بستری شدن او بیماری کرونا نیست پیرامون آخرین وضعیت خود گفت: ابتدا باید تشکر کنم از تمام کسانی که در این مدت جویای احوال من شدند. این چند روزه بیماری سختی گرفتم که منجر به بستری شدن من در بیمارستان شده است. فعلا تحت درمان هستم و حالم بهتر است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» اظهار کرد: بیماری من کرونا نیست و به این علت که هنوز ریشه این بیماری توسط تیم پزشکی مشخص نشده نمی‌توانم راجع به آن صحبت کنم.

کمال‌زاد پیرامون وضعیت کنونی خود خاطرنشان کرد: از روزهای اولیه بستری شدنم خیلی بهترم همچنین روحیه و حال خوبی دارم اما لازم است از همه مردم خوب بخواهم که برای من دعا کنند تا بتوانم زودتر سلامتی خودم را به دست بیاورم و امیدوارم همه در سلامتی کامل باشند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

رکورد بالاترین فروش سینماها به «احضار ۳» رسید/سینمای ایران می‌تواند امیدوار باشد؟ 

سرانجام رکورد فروش در سالن‌های سینمای ایران شکسته شد، اما نه با یک فیلم ایرانی بلکه با یک فیلم هیجانی و ترسناکِ آمریکایی. «احضار: شیطان وادارم کرد/ The Conjuring: The Devil Made Me Do It» به کارگردانی مایکل چاوز توانست رکورد فروش گیشه سینمای ایران از زمان شیوع ویروس کرونا تا به حال را بشکند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

با توجه به عدم استقبال فیلمسازان از اکران فیلم‌هایشان در سینما‌های کشور، مخاطبان سینما بالاخره سراغ تماشای فیلم‌های خارجی رو پرده رفته‌اند. روز جمعه ۴ تیرماه رکورد فروش اکران سینما‌ها در چندین پردیس بزرگ ایران توسط یک فیلم خارجی شکسته شد. از جمله رقم‌های فروش قابل توجه در این روز می‌توان به پردیس سینمایی کوروش با رقم ۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی ایران مال با رقم ۲۱ میلیون تومان، پردیس هویزه مشهد با ۱۸ میلیون تومان، پردیس آزادی با ۱۱ میلیون تومان و پردیس ساحل اصفهان با ۸ میلیون تومان اشاره کرد که رقم اصلی فروش این سینما‌ها مربوط به فیلم‌های خارجی از جمله «احضار ۳» است.

در حالی که سینمادار‌ها از کش و قوس پیش آمده برای انتظار اکران فیلم جدید دلخور و نا امید شدند، این اتفاق باعث رونق سینما‌ها و امیدواری آن‌ها به اکران فیلم‌های خارجی روز دنیا شده است. بر همین اساس مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی حوزه هنری عنوان کرد: رکورد فروش گیشه پردیس هویزه مشهد با ۱۸ میلیون تومان برای فیلم «احضار ۳» شکسته شد. در نبود فیلم‌های روز و تصمیم صاحبان آثار داخلی برای دپوی فیلم‌های خود، فیلم خارجی این روزها جای خود را پیدا کرده و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز همکاری کند شاهد دوران تازه‌ای خواهیم بود.

به نظر می‌رسد با فروکش کردن نسبی کرونا و بهتر شدن اوضاع می‌توان به فروش فیلم‌ها و شلوغی سینما‌ها امیدوار بود. این اتفاق مهم یعنی فروش نسبتا خوب فیلم‌ها نشان می‌دهد مردم هنوز هم سینما را گزینه‌ای برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند، اما صاحبان آثار و تهیه‌کنندگان از اکران فیلم‌های خود سر باز می‌زنند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

مدیر انتشارات مبشر: عدم ارائه کاغذ دولتی موجب نابودی حوزه نشر شده

حسین رستمی در گفت‌وگو با پیرامون شرایط این روزهای ناشران گفت: افزایش قیمت‌ مواد اولیه خصوصا کاغذ رکود عمیقی را در حوزه نشر ایجاد کرده تا حدی که بسیاری از ناشران از ادامه کار دست کشیده‌اند و برخی در انتظار کاغذ باقی مانده اند.

وی در همین راستا ادامه داد: افزایش قیمت کتاب که بر گرفته از قیمت کاغذ و در مرحله بعد افزایش قیمت مواد اولیه بوده، زمینه را برای رکود حوزه نشر فراهم کرده، این رکود طی سال‌های اخیر بسیار سنگین تر شده و در سال ۱۴۰۰ با بی رغبتی ناشران برای  فرآیند تولید کتاب به خوبی خود را نشان داده است، از سوی دیگر ناشران با سرمایه‌های مشخص و اندک نمی‌توانند به بازگشت سرمایه خود امید داشته باشند و این عواقب خاصی را برای جامعه فرهنگی و نشر به دنبال خواهد داشت.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

رستمی یکی از دغدغه‌های مهم ناشران را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: ناشران برای پرداخت هزینه‌های چاپ با مشکل مواجه هستند این امر در کنار قیمت پر نوسان و بالای کاغذ ناشران را با بحران روبرو کرده است، وجود تک تک این عناصر در کنارهم به معنی افزایش قیمت کتاب است؛ کتابی که قیمت بالا داشته باشد، در شرایط اقتصادی امروز از سبد خانواده‌ها حذف شده و مورد بی توجهی جامعه قرار می‌گیرد به عبارتی از چرخه فرهنگ خارج می‌شود و این یک زنگ خطر است.

وی به رخداد‌های سال ۹۹ در حوزه نشر اشاره و ابراز کرد: مسئولان فرهنگی با دادن کاغذ دولتی به ناشران شرایط را برای مدتی کوتاه به ثبات رسانده بودند، اما با قطع شدن تسهیلات برای صنعت نشر بار دیگر ناشران دچار آسیب‌های عمیقی شدند، کاغذ دولتی سبب می‌شد بسیار از چالش‌ها و آسیب ها، خود را به خوبی نشان ندهد و امروز که خبری از کاغذ دولتی نیست ما شاهد کاهش تولید کتاب هستیم.

مدیر انتشارات مبشر تصریح کرد: پرداخت وام و یا تعرفه‌های فرهنگی چنانچه صورت بگیرد تنها به عنوان یک تسکین دهنده و برای مدتی می‌تواند مشکلات و آسیب‌های صنعت نشر از دید‌ه‌ها پنهان کند و چاره‌ای بلند مدت برای زخم‌های صنعت نشر خواهد بود. برای رفع موانع تولیدات فرهنگی باید تدبیری کارساز انجام شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

امینی‌خواه: مشغول بازی در سریال «جزر و مد» هستم/واکسیناسیون الویت ندارد همه باید واکسن بزنند

مهدی امینی‌خواه در گفت‌وگو با پیرامون آخرین فعالیت خود در عرصه بازیگری گفت: این روزها مشغول بازی در سریال «جزر و مد» در اهواز هستم، این سریال به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده، نویسندگی حسین تراب‌نژاد و تهیه‌کنندگی محسن توکل‌فرد برای پخش از شبکه یک صدا و سیما تولید شده است.

وی در همین راستا ابراز کرد: لوکیشن اصلی سریال «جزر و مد»  در ماهشهر و اهواز است. در این سریال نقش مهندس محیط زیست را بازی می‌کنم که بر اثر یک سری اتفاقات به جنوب کشور می‌آید و در مورد درختچه‌های حرا و .. هم تحقیقاتی می‌کند. در آنجا خانواده‌ای هتلی می‌سازند و قصه حول اتفاقاتی است که برای آن‌ها رخ می‌دهد. دوستان خوبم نصرالله رادش، رضا فیاضی، افسانه ناصری، حمید لولایی، عباس محبوب و ... در این سریال با من همکاری و ایفای نقش داشتند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

وی با اشاره به داستان جذاب سریال «جزر و مد» بیان کرد: داستان  سریال «جزر و مد» جذاب و خوب و اجتماعی است و رگه‌های طنز شیرینی دارد و فکر می‌کنم در زمان پخش مردم آن را دوست داشته باشند.

امینی‌خواه با بیان اینکه گروه «جزر و مد» تلاش می‌کنند نتیجه کار مطلوب باشد ابراز کرد: کار در شرایط آب و هوایی گرم جنوب کشور آزار دهنده و از طرف دیگر با وجود ویروس کرونا بسیار سخت و طاقت‌فرساتر است. همه عوامل پشت صحنه و جلوی صحنه سعی کردیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون هیچ آسیبی این سریال را بسازیم که خوشبختانه در روز‌های پایانی کار هستیم و هفته آینده تصویربرداری آن به پایان می‌رسد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *