تشکیل ۱۲ کارگروه مشترک بین دیوان عدالت اداری و سازمان‌های مرتبط در جهت حل مشکلات شهروندان

16:48 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۲۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دیوان عدالت اداری در جریان برگزاری نشست حل مشکلات شهروندان گفت: ۱۲ کارگروه مشترک بین دیوان عدالت اداری و سازمان‌های مرتبط تشکیل شده و احکام صادره به زودی ابلاغ می‌شود.
- حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری در نشست حل مشکلات شهروندان در مراجع اداری بدون الزام به رسیدگی قضایی با رویکرد سند تحول قضایی، اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست حل مشکلات شهروندان  آن است که با هم بنشینیم و هم فکری داشته باشیم و  برای حل مشکلات مردم بررسی کنیم که چه کارهایی می‌توان انجام داد.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: با توجه به مطالعاتی که در دیوان عدالت اداری داشته ام باید ۵۰ درصد ظرفیت دیوان عدالت اداری را برای رسیدگی به پرونده ها بگذاریم و ۵۰ درصد دیگر از ظرفیت را باید با کمک شما مدیران حقوقی همه دستگاه‌ها  برای پیشگیری از ورود پرونده به دیوان عدالت اداری به کار گرفت.

وی افزود:راجع به این موضوع که چه راهکار‌هایی وجود دارد تا از ورود پرونده ها جلوگیری کنیم هیئتی تشکیل می شود، اما در کنار این هیئت، ۱۲ کارگروه مشترک بین دیوان عدالت اداری و سازمان‌های مرتبط تشکیل شده و احکام صادره به زودی ابلاغ می‌شود.

رییس دیوان عدالت اداری بیان کرد: دیوان عدالت اداری تنها مرجع قضایی است که در برابر قدرت حاکمه به پشتیبانی مردم عمل می‌کند، مردم به دیوان عدالت اداری پناه می‌آورند و دیوان عدالت اداری باید به وظیفه اش عمل کند در عین حال مهم آن است که مشکلات مردم را در همان بخش مربوط حل کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: فراوانی پرونده‌ها یکی از موارد بسیار مهمی است که در حال حاضر به آن می‌پردازیم ، در واقع یک موضوعی که رای هیئت عمومی، رای وحدت رویه دارد، رای وحدت رویه برای همه‌ی دستگاه‌ها لازم الاتباع است.

رییس دیوان عدالت اداری در پایان خاطر نشان کرد:سعی ما بر این است تا به پشتوانه سند علمی و پژوهشی، کار را انجام دهیم، کار‌های اساسی و بنیادی که تصمیم به اجرای آن می‌گیریم حتما باید پشتیبانی سند علمی و پژوهشی داشته باشد تا بتوانیم پاسخگو باشیم که این کار آغاز شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *