رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محمودزاده: بازی‌های لیگ یک باید از شبکه‌های استانی پخش شود/ یک ناظر، تبانی را گزارش کرده

10:36 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۰۸۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئول برگزاری لیگ دسته اول فوتبال گفت: یکی از ناظران مسابقات، موضوع تبانی را گزارش کرده است.

- فریبرز محمودزاده درباره حاشیه‌های هفته‌های پایانی لیگ دسته اول فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*ما یک نقطه ضعف داریم. با وجود درخواست هواداران و مقامات امنیتی، بازی‌ها از شبکه‌های استانی پخش نمی‌شود. از آن‌ها می‌خواهم دیدار‌ها را پخش کنند. مثلاً می‌بینیم در یک بازی توپ به این سمت می‌رود، اما بازیکن به سمت دیگر می‌رود. دیدار‌های یک تیم همیشه از تلویزیون پخش می‌شد، اما این هفته پخش نشد. مجبوریم دیدار‌ها را ساعت ۲۰:۳۰ برگزار کنیم، اما شبکه فارس پخش بازی‌ها را به‌خاطر اخباری ۱۰ دقیقه‌ای قطع می‌کند.

*وی با اشاره به دیدار شب گذشته (سه‌شنبه) یورو ۲۰۲۰ گفت: مگر گل اول کرواسی روی اشتباه بازیکن اسپانیا به ثمر نرسید؟ آیا می‌توان از تبانی صحبت کرد؟ اثبات تبانی بسیار مشکل است و گاهی فشار روی بازیکنان و تیم زیاد می‌شود. بررسی حقوقدانان با ما متفاوت است و ما ناظران محسوس و غیرمحسوس داریم. با اعضای تیم‌های میانه جدولی تماس داریم و مربیان به این موضوع توجه دارند. ممکن است تیم رقیب با یک بازیکن تماس بگیرد و بازیکن دیگر این موضوع را نداند.

*مسئول برگزاری لیگ دسته اول فوتبال درخصوص اظهارات کلانتری، سرمربی فجرسپاسی درباره فساد، تبانی و شرط‌بندی در لیگ یک تصریح کرد: این مسائل را گزارش کردند و اینگونه نیست که برخورد نشود. در لیگ یک به مسائل ورود می‌کنیم و خودمان هم در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شویم. یک ناظر هفته گذشته، این موضوع را نوشته است. بهاروند و عزیزی خادم هم روی این موضوع حساس هستند.

*قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی؟ این موضوع با مصوبه اجرا شده و لغو این قانون هم باید مصوب باشد. اگر مصوبه تأیید شود، خرید بازیکن خارجی به‌صورت پلکانی و لازمه آن، خاتمه پرونده‌های باز و ارائه تضامین حقوقی و مالی است. فیفا درخصوص عقد قرارداد مربیان بحثی نداشت، اما گزارشی به فدراسیون‌های کشور‌های مختلف ارسال کرده که باید قرارداد مربیان رصد شود. قطعاً تغییر پیاپی مربیان تیم‌های مختلف هم با محدودیت مواجه می‌شود و یک سرمربی در فصل آینده، به راحتی نمی‌تواند باشگاهی را ترک کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *