محاکمه نتانیاهو به اتهام فساد مالی، سفر «لاپید» به امارات

11:08 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۰۷۵
دادگاه رژیم صهیونیستی روند محاکمه بنیامین نتانیاهو را از ماه جولای از سر می‌گیرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دادگاه «بنیامین نتانیاهو»، یک هفته دیگر به تعویق افتاده است.

به گزارش «جروزالم پست»، محاکمه نتانیاهو در دادگاه رژیم صهیونیستی با یک هفته تعویق از روز ۱۲ جولای (۲۱ تیر)، از سر گرفته خواهد شد.

این تعویق یک هفته‌ای به درخواست دادستان رژیم صهیونیستی و برای انتقال مدارکی جدید از تلفن همراه «ایلان یشوا»، مدیر سابق پایگاه خبری «والا»، صورت گرفته است.

پرونده فساد نتانیاهو با نام‌های پرونده ۱۰۰۰، پرونده ۲۰۰۰ و پرونده ۴۰۰۰ به ترتیب به جرایمی مانند فریبکاری و خیانت در امانت (دریافت هدایای غیرقانونی از میلیاردر‌های خارجی برای خود و همسرش)، خیانت در امانت (تبانی نتانیاهو با «منا موزس، مالک یدیعوت آحارونوت، برای کمک به رونق این روزنامه در ازای پوشش خبری مثبت و فشار بر روزنامه رقیب اسرائیل هیوم) و دریافت رشوه (تقلب در فروش کمپانی مخابراتی و قدیمی بِزِک)، مربوط می‎شود.

پرونده ۴۰۰۰ نتانیاهو شامل ارتباط میان نتانیاهو و «شائول اِلوویچ»، مدیر شرکت «بِزِک»، و نیز پایگاه «والا» است.

در خبری دیگر، «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید»، نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به خرابکاری در روابط میان کابینه جدید این رژیم و آمریکا کردند.

«بنت»، در نشستی با حضور اعضای حزب «یامینا» گفت «نتانیاهو به شیوه‌ای کودکانه و غیرمسئولانه سعی در آسیب زدن به روابط کابینه جدید با آمریکا داشته است.»

«لاپید»، نیز اظهار داشت که نتانیاهو گزارشی نادرست را درباره موضع بایدن در قبال به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشفالی، به پایگاه «واشنگتن فری بیکن» ارائه داده است.

با این وجود نتانیاهو اتهامامات وارد شده از سوی «لاپید» و «بنت» را رد کرده است.

در خبری دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «یائیر لاپید»، روز سه شنبه در جریان یک سفر رسمی وارد امارات شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *