علی‌نژاد: اگر در ژیمناستیک سهمیه‌ای کسب می‌شد، تبریک می‌گفتیم/ با استعفای دو عضو هیئت رئیسه استقلال موافقت نشد

16:57 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۹۷۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: تا ۱۰ تیر هم در دوومیدانی شانس کسب سهمیه توسط پیرجهان و پرتو آذر را داریم
- مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش در مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

* مدیران عامل استقلال و پرسپولیس را در مجمع داریم و اگر لیگ‌ها برگزار نمی‌شد این شور و نشاط و توفیقات فوتبال حاصل نمی‌شد.

* اردو‌های تیم‌های ملی فوتبال در سریع‌ترین وقت با کمک پزشکی ورزشی آغاز شد و نقش این فدراسیون در ورزش پررنگ‌تر شد و جایگاه مهم این فدراسیون را نشان داد.

* سال ۹۹ به سختی گذشت، اما امیدوارم پایان سال ۱۴۰۰ با واکسیناسیون عمومی به زندگی عادی برگردیم.

* در بحث دوپینگ فعالانه عمل شد و اجازه داده نشد علی رغم شرایط سخت، دوپینگ و آزمایشات روی زمین بماند و جزو اولین کشور‌هایی بودیم که ورزشکاران خود را واکسینه کردیم.

* نمی‌دانم چه اصراری هست که هر چه توضیح می‌دهیم باز هم موضوع دوپینک ورزشکاران کاراته و تکواندو مطرح می‌شود.

* هیچ کدام از سهمیه‌های تکواندو ما دوپینگ نکردند. یک نفر در کاراته بوده و علی رغم تجربه و تاکیدات که بدون نظر پزشک دارو مصرف نکند با نظر پزشک خانوادگی‌اش دارویی استفاده کرده و تست دوپینگ وی در جایی که قبلا سهمیه هم گرفته بود مثبت شده است.

* در تعداد سهمیه‌ها برای المپیک رکورد ایران شکسته شد. حتی در بخش تعداد سهمیه بانوان هم رکورد شکسته شد.

* تا ۱۰ تیر هم در دوومیدانی شانس کسب سهمیه توسط پیرجهان و پرتو آذر را داریم و پرتو آذر در لیست ذخیره است.

* فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری نامه‌ای نزده بلکه شیطنت‌هایی از داخل انجام شده است. مشکلی در مجمع دوچرخه سواری نبوده و برخی‌ها که منافعشان در خطر بود اقدامات ضد منافع ملی انجام دادند و جا دارد مراجع ذی ربط اقدامات لازم را انجام دهند.

* بر اساس نامه سازمان بازرسی تخلفاتی از سوی اینچه‌درگاهی اعلام و صلاحیت وی تایید نشد. برخی آن را به دروغ دخالت دولت و وزارت ورزش عنوان کردند و جای تاسف دارد که این مطالب دروغ به جامعه و اعضای مجمع داده شده و فدراسیون جهانی ژیمناستیک حساس‌شده و کمیته در حال آماده کردن پاسخ در این خصوص است.

* عجله‌ای برای برگزاری مجمع فدراسیون ژیمناستیک نداریم و تلاش می‌کنیم با هماهنگی کمیته و فدراسیون جهانی کار را پیش را ببریم.

* سطح مسابقات فرق دارد. خیلی معمول نیست که به همه کاپ‌های جهانی پیام تبریک داده شود. به طور کلی اگر سهمیه‌ای در ژیمناستیک به دست می‌آمد، حتما تبریک گفته می‌شد. کاراته ۱۳-۱۴ مسابقه رفت اگر برای همه تبریک گفته بودیم می‌توانید ایراد بگیرید.

* به فدراسیون ژیمناستیک برای اعزام به قطر کمک شد. برخی مشکل خروج از کشور داشتند و وزارت ورزش کمک کرد، در خصوص تهیه بلیت هم کمیته هزینه‌ها را پرداخت کرده است. اگر این حمایت‌ها نبود بحث اعزام هم نبود. هنوز چیزی در مورد سهمیه به ما اعلام نشده، اما امیدواریم کیخا سهمیه را بگیرد.
 
*با استعفای دو عضو هیئت رئیسه استقلال موافقت نشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *