فعالیت بیش از یک هزار عضو هیات علمی ایثارگر/ وجود هشت هزار نخبه ایثارگر در کشور

9:29 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۶۹۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه خانواده‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی و پژوهشی گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار نخبه و حدود یک هزار و 700 عضو هیات‌ علمی از خانواده ایثارگران مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با هیات اجرایی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: تشکل‌ها فرصت و توان کافی برای انجام کار را دارند. نخبه، تحصیل کرده و با تجربه هستند ضمن اینکه تشکل‌ها از نظر مادی ذی‌نفع نیستند و ما اگر افق کار را از نگاه تشکل‌ها ببینیم، آینده خوبی برای فعالیت‌ها پدیدار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با تأکید بر نقش تشکل‌ها و نخبگان در تصمیم سازی‌های مسئولان و تحلیل مسائل، افزود: ما معتقدیم که تشکل‌های دانشجویی به‌ عنوان قشر دانشگاهی می‌توانند بازو و اتاق فکر ما باشند و در رابطه با مسائل موجود نظر دهید. همچنین می‌توانند مسائل مفید در اداره دانشگاه را به ما منتقل کنند.

وی در ادامه خطاب به اعضای انجمن دانش آموختگان دانشگاه شاهد، افزود: ویژگی شما این است که هم از جامعه ایثارگری هستید و هم در دانشگاهی تحصیل کرده‌اید که مؤسس آن حضرت امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام شهیدی گفت: دانشگاه شاهد یادگار امام (ره) است و معیارهایی که در تأسیس و اداره این دانشگاه در نظر گرفته شده، معیارهایی است که انقلاب اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری تعیین و مشخص کرده‌اند. بنابراین جوانانی که از دانشگاهی با این ویژگی‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند مسئولیت‌های مهم جامعه را بر عهده بگیرند و کارها را به‌خوبی پیش ببرند؛ پس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد باید برای فارغ التحصیل‌های این دانشگاه کار و برنامه ریزی جدی داشته باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه جلسه با تبیین ویژگی‌های دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: فارغ‌التحصیل دانشگاه شاهد از همه جهات دارای صلاحیت است چرا که با فضل و متقی است، نسبت به ولایت مطلقه فقیه یقیناً معتقد بوده و به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند است. بنابراین از پذیرش مسئولیت‌های مهم توسط کسی که با این ویژگی‌ها فارغ‌التحصیل شده باشد با طیب و آرامش خاطر استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام شهیدی ادامه داد: در خصوص مسئله رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران باید گفت که ایثارگری و زحمات این عزیزان با هیچ‌چیزی قابل جبران نیست و قطعاً ما نتوانسته‌ایم حتی گوشه‌ای از ایثارگری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را جبران کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای رئیس‌جمهور با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تأکید وی بر ادامه این دیدارها، گفت: تعبیر رئیس‌جمهور در زمینه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این است که وقتی ما به خانه شهدا و ایثارگران می‌رویم، هم احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم و هم برای کار بیشتر تشویق می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: رسالت شما، یک رسالت فرهنگی است. خودتان را وارد کارهای کم‌اهمیت نکنید، چراکه آنچه مهم است کار فرهنگی است، به‌خصوص برای شما که دانشجو هستید و می‌توانید این کار را انجام دهید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شکل‌گیری دبیرخانه ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: این دبیرخانه نهادی مستقل و متولی اصلی توسعه و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت است که رئیس‌جمهور، ریاست این شورا و رئیس بنیاد نیز دبیری آن را بر عهده دارد و این شورا آماده دریافت طرح‌های فرهنگی تشکل‌های ایثارگران است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور، تاکید کرد: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه و حدود یک هزار و 700 عضو هیات‌ علمی از خانواده ایثارگران مشغول به فعالیت هستند. هدف در انجمن دانش‌آموختگان باید نشر فرهنگ اسلام، انقلاب و شهادت که خواسته مقام معظم رهبری است باشد، ما نیز در این زمینه شما را کمک و پشتیبانی می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه مهدی بلوکات دبیر انجمن دانش آموختگان دانشگاه شاهد ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و تأسیس این انجمن، به ظرفیت بالای جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه شاهد اشاره کرد و گفت: دانشگاه شاهد مولود فرهنگ ایثار و شهادت است که نهال آن توسط حضرت امام (ره) کاشته شد و امروز به تعبیر مقام معظم رهبری گلخانه‌ای عطرآگین است.

وی افزود: دانش‌آموختگان این دانشگاه از جهات مختلف جزو بهترین نیروهای کشور محسوب می‌شوند که هم به استناد آمار و ارقام و هم به لحاظ علمی، تخصصی، فرهنگی و اعتقادی از سرمایه‌های بی‌بدیل جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

بلوکات ضمن تقدیر از رویکرد دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ مقاومت، افزود: بحمدالله با بنیه قوی علمی و اجرایی که اعضای هیات علمی دانشگاه شاهد دارند، اکنون دانشگاه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد که وضعیت مطلوب امروز دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی، نتیجه اعتماد به بدنه اعضای هیات‌ علمی در عرصه مدیریتی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *