رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری دوره توانمندسازی نیروی انسانی حوزه پرورشی و فرهنگی از ۲۳ شهریور

1:25 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۶۹۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ دوره توانمندسازی نیروی انسانی حوزه پرورشی و فرهنگی با حضور 256 مربی و مشاور از سراسر کشور طی روزهای 23 تا 25 شهریور در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ، ابوالقاسم عیسی‌مراد امروز در نشست خبری که در ساختمان مرحوم علاقه‌مندان برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: برای اینکه در حوزه تعلیم و تربیت افراد به‌روز رسانی شوند و برای بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه پرورشی و فرهنگی بر آن شدیم طرحی به عنوان مدرسان در حوزه پرورشی و فرهنگی برگزار کنیم که مجموعه‌ای از مربیان و مشاوران آموزش و پرورش هستند که در مدارس فعالیت می‌کنند.

عیسی‌مراد در ادامه افزود: هدف از این طرح، ارتقاء و به‌روزرسانی مربیان، ‌مشاوران با محوریت مدرسه است یعنی در یک مدرسه، مربی و مشاور چه چیزی را باید خوب بداند و با توجه به سیاست‌های کلان و اسناد بالادستی شورای عالی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین به آن نگاه می‌کنیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ها به صورت آنلاین برخی به صورت کتاب و جزوه و برخی به صورت آزمون است که آزمونی با سطح 18 هزار مشاور انجام شد و افراد آمادگی خود را نشان دادند.

عیسی‌مراد افزود: برای مربیان نیز همین آزمون را در پیش داریم و این در همه حالت به نفع مشاوران و مربیان است و برخی به صورت حضوری، منطقه‌ای و استانی است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در دوره‌ای که در پیش داریم 12 موضوع درسی و آموزشی تعریف کرده‌ایم که مورد نیاز ادارات کل در حوزه پرورشی است و بر اساس تعریف ما بحث روش‌شناسی تربیت، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آشنایی با روش‌های اصلاح و تغییر رفتار، آسیب‌شناسی روانشناسی تغییر، ساحت تربیت، فرقه‌شناسی، هدایت تحصیلی، کیفی‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، بهداشت روان، قانون‌گرایی و رویکردهای سیستمیک، تأثیر برنامه‌های غیر رسمی در تربیت، فناوری‌های نوین و راهبردهای تربیتی در روابط میان‌فردی، موضوعاتی است که برای مربیان و مشاوران که زیرگروه معاونت پرورشی می‌شوند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این افراد که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند از استان‌ها به تهران آمده و پس از آموزش در استان‌های خود، آن را تا سطح مدرسه انتقال می‌دهند، گفت: این دوره از 23 تا 25 شهریورماه با حضور 256 نفر از سراسر کشور و از هر استان شامل 4 مربی زن و مرد، 2 نفر از مشاوران درسی اداره امور تربیتی و رئیس اداره مشاوره استان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

عیسی‌مراد گفت:‌ سرفصل‌هایی تعیین شده است و منابع با نگاه فرهنگ سنتی و با فناوری‌های مدرن تعریف می‌شود و این آموزش‌ها توسط اساتید علمی و کسانی که آموزش و پرورش را می‌شناسند، آموزش داده می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سطح کشور 68 هزار مربی و مشاور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 18 هزار مشاوره و 50 هزار مربی هستند، گفت: امسال در پایان سال نهم هدایت تحصیلی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی و سند تحول بنیادی و راهکارها را باید در جایی ببینیم که در مدرسه اتفاق می‌افتد و بحث آموزش مربیان و مشاوران را باید به یک انسجام بخشی تبدیل کنیم و دقیقا مقصد ما مدرسه بوده و مدرسه محوری ملاک است.

عیسی‌مراد افزود: تحلیلی که از وضعیت موجود دنیا داریم باید در مدرسه دیده شود و بر اساس برنامه‌ریزی درسی و برنامه درس ملی و آنچه در سند تحول اشاره شده است، حرکت می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *