قوه قضاییه مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است

16:15 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۸۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است.
- عباس دلفاردی، رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه روز قوه قضاییه اظهار داشت: صیانت از کرامت انسانی و تلاش در جهت برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان نیز از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه امنیت و عدالت به عنوان دو اصل از اصول گریزناپذیر و ضرورى در حیات بشر و دو وظیفه از مسئولیت‌های اجتناب‏ ناپذیر قدرت سیاسى است، تاکید کرد: بی شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضاست که به‌صورت جدی به مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون‌شکنی‌ها و جرایم مختلف برخواسته و از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: هفتم تیر ماه یاد آور شهادت مردیست که نگاه ویژه‌ای به عدالت در موازین اسلامی داشت و بزرگترین هدف این دانشمند فرزانه احقاق حق و رسیدگی به مظلوم بود که این امر باعث شد کوردلان منافق تاب تحمل اقدامات بنیادی ایشان را نداشته باشند و این نکته حائز اهمیت است که کار و تلاش در جهت احقاق حق عملی ستودنی و بر گرفته از مکتب و موازین دینی ما بوده و هر مسئولی در هر مقام و جایگاه وظیفه دارد تا این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

دلفاردی ادامه تصریح کرد: جایگاه امروز دستگاه قضا مرهون تلاش بی وقفه تمام تشکیلات سازمانی و وابسته به دستگاه قضا است و کارشناسان رسمی نیز به عنوان مشاورانی خدوم جهت احقاق حق در کنار مجموعه قضایی قدم برمی دارند.

وی گفت: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و متعهد در رشته‌های مختلف در جهت عدالت‌خواهی و دست‌یابی به حقیقت آماده خدمت رسانی به محاکم قضایی، نهاد‌ها، ادارات دولتی و خصوصی و آحاد ملت عزیز ایران است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *