روحانی: دشمنان انقلاب می‌خواستند، هفت تیر را روز پایان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند

12:29 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۸۲۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور گفت: دشمنان انقلاب می‌خواستند، هفت تیر را به عنوان روز پایان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند و در این فکر بودند که با این توطئه، ضربه اساسی به هر سه قوه بزنند و دیگر بعد از آن، ساماندهی این نظام بسیار سخت و مشکل شود.

- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در آیین بهره برداری از طرح ‌های ملی شرکت های دانش بنیان اظهارداشت: روز هفتم تیر یادآور شهادت عزیزان بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است؛ شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران آن بزرگوار، در یک مقطع بسیار حساس تاریخی در سال ۶۰ به شهادت رسیدند. 

وی افزود: در آن شرایط دشمنان انقلاب می‌خواستند هفت تیر را با عنوان پایان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند و در این فکر بودند که با این توطئه، ضربه اساسی به هر سه قوه بزنند و دیگر بعد از آن، ساماندهی این نظام بسیار سخت و مشکل شود. 

روحانی خاطرنشان کرد: ما دیدیم خون این عزیزان چگونه توانست خروش جدیدی را در جامعه به وجود بیاورد. خون شهید بهشتی و یاران عزیزش باعث تثبیت آن مسیر و فکری شد که آنها برای مسیر صحیح انقلاب اسلامی در سر داشتند. البته این عظمت امام راحل را نشان می‌دهد که اینگونه حوادث نمی‌توانست در مسیر انقلاب تاثیرگذار باشد و ایشان با کلام، تحرک و درایتی که داشت، توانست همه این مسائل را جبران کند.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله ما هم بتوانیم راه و مسیر آن بزرگان را ادامه دهیم و مخصوصاً شهید بهشتی را که او از اندیشمندانی بود که قبل از انقلاب و از سال ۴۰ مسیر نویی را برای علم؛ دانش و ساماندهی تشکیلات و تربیت نسل پژوهشگر و حوزه‌های علمیه بنیانگذاری کرد و  این راه را تا پیروزی انقلاب ادامه داد و امروز هم باید همان مسیر را ادامه دهیم. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هفتاد و ششمین برنامه افتتاح هفتگی که امروز برگزار شد، بسیار ارزشمند بود. همه طرح‌هایی که امروز افتتاح شدند، ارزشمند بودند.
 
وی با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری در کرمانشاه گفت:خوشحال هستیم که شرایط ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده‌ در هر استانی فراهم می‌شود، خانه‌های خلاق برای ما از نظر حفظ آثار تاریخی و خانه‌های سنتی مهم است. آنهم به عنوان مرکزی که اندیشمندان بتوانند از آنها استفاده و بهره برداری کنند.
 
روحانی با بیان اینکه استفاده از خودرو و اتوبوس برقی نیز برای آینده حمل و نقل ما بسیار اهمیت دارد، افزود: افتتاح رصدخانه ملی هم که امروز صورت گرفت، حائز اهمیت بود. کشور ما از دیرباز مهد علم و دانش در زمینه‌های مختلف از جمله نجوم بوده است. در تاریخ ما رصدخانه مراغه زبانزد است و مرکزی بوده که برای نجوم استفاده و بهره‌برداری می‌شده است. 
 
رئیس جمهور تاکید کرد: در این مسیر لازم بود یک حرکت نویی در کشور ایجاد شود که الحمدلله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادین و سازمان برنامه و بودجه همه دست به دست هم دادند و این مسیری که از ۲۰ سال پیش شروع شده بود، در دولت دوازدهم به پایان رسید. 
 
وی افزود:  ۷۰ درصد این طرح و پروژه در دولت دوازدهم انجام شد و امروز این رصدخانه عظیم و بزرگ را در کشور داریم و جزو کشور‌هایی هستیم که دارای رصدخانه‌های بزرگ هستند و همانطور که توضیح داده شد، این مرکز جزو رصدخانه‌های مهم در منطقه خاورمیانه خواهد بود و می تواند مطالعات در این زمینه را تسهیل کند. 
 
روحانی عنوان کرد: ما در یک سیاره کوچکی به نام زمین زندگی می‌کنیم و این عالم، عالم بسیار وسیع و بزرگی است که خداوند در قرآن  فرموده است: مرتب جهان را توسعه می‌دهد، کهکشان‌ها اضافه می‌شوند و سیارات و ستارگان هم در حال افزایش هستند؛آنچه را که چشمان ما با تلسکوپ می‌تواند ببیند، باز هم نسبت به این جهان عظیم و بزرگ بسیار محدود است.
 
رئیس جمهور  در ادامه خاطرنشان کرد :خوشحال هستم که در این سال‌های جنگ اقتصادی توانستیم، مسیر علم و دانش را ادامه دهیم. از معاونت علمی و فناوری و آقای سورنا ستاری تشکر می‌کنم که در این هشت سال زحمات بسیاری را کشیدند و کشور در مسیر علم و فناوری شاهد یک جهش بزرگ بود. 
 
وی تصریح کرد: اینکه شرکت‌های دانش بنیان ما از ۵۵ مورد به پنج هزار ۸۰۰ شرکت دانش بنیان می رسد، نشان می دهد که در این ۸ سال چه کارهای بزرگی صورت گرفته است. 
 
روحانی تاکید کرد: توسعه و پیشرفت کشور در آینده نیز در همین مسیر است، اقتصاد دانش‌بنیان است که می‌تواند کشور را به حرکت در بیاورد و ما می‌توانیم فاصله مان را از کشور‌های پیشرفته کم کنیم و انشاءالله در این زمینه بتوانیم شاهد تحولات بسیار بزرگ باشیم.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم افتتاح‌های امروز برای مردم ما مبارک باشد و ما بتوانیم تا هفته آخر و پنجشنبه آخر این افتتاح‌ها را ادامه بدهیم. 
 
 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *