رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چگونه اطلاعات ۲۸۰ هزار دانشجو در اراضی اشغالی هک شد؟

12:22 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۸۲۴
منابع رسانه‎ای رژیم صهیونیستی می‎گویند که بر اثر یک حمله سایبری اطلاعات مربوط به ۲۸۰ هزار دانشجو در سراسر اراضی اشغالی به بیرون درز کرده است.

- بر اثر یک حمله سایبری به موسسه متعلق به رژیم صهیونیستی موسوم به «آکاد-می»، که به تعدادی از کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر اراضی اشغالی خدمات می‌دهد، اطلاعات مربوط به ۲۸۰ هزار دانشجو، به بیرون درز کرده است.

به گزارش «جروزالم پست»، یک گروه هکری مالزیایی به نام «دراگون فورس»، می‎گوید که بزرگترین و پیشرفته‌ترین شبکه جذب دانشجو و تحصیلات تکمیلی در اراضی اشغالی را در تاریخ ۲۰ ژوئن، هک کرده است.

این گروه اعلام کرد که به ایمیل، رمز عبور، نام و نام خانوادگی، آدرس و حتی شماره تلفن دانشجویانی که در «آکاد-می»، ثبت نام کرده‎اند، دسترسی پیدا کرده است.

«دراگون فورس»، تعدادی تصویر از اطلاعاتی را که به آن‌ها دسترسی پیدا کرده، منتشر کرده است.

این گروه هکری به اطلاعات حدود ۲۸۰ هزار دانشجو، که از سال ۲۰۱۴ به بعد در این موسسه ثبت نام کرده بودند، دسترسی پیدا کرده است.

در پی حمله این سایبری، موسسه «آکاد-می»، از روز دوشنبه سایت خود را از دسترس خارج کرده است.

افرادی که قصد ورود به این سایت را دارند با پیام‌هایی مبنی بر غیر قابل دسترس، روبرو می‌شوند.

این گروه هکری در پیامی، نوشت «این فراخوانی فوری برای همه هکرها، سازمان‌های حقوق بشری و فعالان در سراسر جهان است که دوباره متحد شوند و علیه اسرائیل کارزار به راه بیندازند، آنچه را که واقعا در آنجا می‌گذرد به اشتراک بگذارند و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها را در معرض دید جهانیان قرار دهند.»

این گروه در ادامه افزود «ما هیچگاه در مقابل اعمال جنگی اسرائیل سکوت نخواهیم کرد.»

این گروه هکری همچنین می‎گوید که به شماره تعداد زیادی پاسپورت ساکنان اراضی اشغالی دسترسی پیدا کرده است.

همچنین این گروه اخیرا حملاتی سایبری را علیه برخی بانک‌های رژیم صهیونیستی اجرا کرده است.

پیشتر رئیس اداره سایبری رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت اقدام نکردن برای آمادگی در چنین شرایطی، حملات سایبری می‌تواند موسسات دانشگاهی این رژیم را از کار بیندازد.

حملات سایبری در یک سال گذشته مشاغل و موسسات رژیم صهیونیستی، از جمله صنایع هوافضای این رژیم، شرکت بیمه «شیربیت» و شرکت نرم افزاری «آمیتال» را هدف قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *