رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست تخصصی بررسی دستاورد‌های سند تحول قضایی در مرکز بسیج قوه قضاییه برگزار شد

18:46 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۶۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست تخصصی "بررسی دستاورد‌های سند تحول قضایی" با حضور جمعی نخبگان حقوقی و قضایی کشور در هفته قوه قضاییه برگزار شد.

- به همت معاونت علمی پژوهشی مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری، نشست تخصصی "بررسی دستاورد‌های سند تحول قضایی" با سخنرانی سعید عمرانی معاون دادستان کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه و اصفهانی رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی و با حضور جمعی نخبگان حقوقی و قضایی کشور در هفته قوه قضاییه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محبی معاون علمی پژوهشی مرکز بسیج قوه قضاییه پس از توضیحاتی درباره سند تحول گفت: این سند مشتمل بر هفت ماموریت اصلی قوه قضاییه است که برگرفته از قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است که بایست مورد بررسی قرار گیرد و از کارشناسان حاضر دعوت به ارائه نظرات تخصصی کرد.

عمرانی معاون دادستان کشور و فرمانده مرکز بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری که سخنران اصلی این مراسم بود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و دهه کرامت و نیز گرامیداشت سالروز شهادت شهدای هفتم تیر بویژه شهید آیت الله بهشتی گفت: ملت ایران در انتخابات بسیار خوب عمل کردند و دشمنان به زباله دان تاریخ رفتند.

وی درباره سند تحول قضایی گفت: آنچه که در باره این سند و سایر اسناد بالادستی مهم است اجرای این اسناد است که اجرای آن خود سند پیش بینی شده است.

اصفهانی رییس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی دیگر سخنران این نشست بود و به ۵ ویژگی مهم این سند اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی این سند توجه به ماموریت‌های قوه قضاییه و اصل ۱۵۶ قانون اساسی است.

وی ادامه داد: دومین ویژگی این سند چالش محور بودن آن، سومین ویژگی وجود نگاه علت محور بجای معلول محور، چهارمین ویژگی این سند این است که ما سراغ راهبرد‌های مشخص رفته ایم و پنجمین ویژگی اینست که رویکرد آن ستادی است و این یعنی به دنبال تغییرات بنیادین هستیم.

اصفهانی افزود: در این سند ۳ راهکار کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده که درحال انجام است و این سند شامل ۴ فصل کلیات، ماموریت ها، زیرساخت‌های اجرای برنامه و مدیریت بر سند است.

در پایان سعید درگاه پور دبیر برگزاری این نشست گفت: سند تحول قضایی نسخه ارتقا یافته برنامه تحول قوه قضائیه است و این سند در دی ماه ۹۹ با تایید مقام معظم رهبری توسط ایت الله رییسی برای اجرا، ابلاغ شد

وی ادامه داد: اجرای سند تحول قضایی چندین بار توسط رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و این نشان‌دهنده اهتمام ویژه معظم‌له نسبت به پیشبرد این موضوع است.

درگاه پور افزود: مرکز بسیج قوه قضاییه در آینده نیز با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع سند تحول قضایی با حضور نخبگان حقوقی و قضایی کشور اقدام خواهد کرد تا موجبات اجرای هرچه بهتر این این سند بالادستی و مهم فراهم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *