رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از حوزه قضایی رودبار قصران بازدید کرد

16:31 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۶۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و نماینده رئیس قوه قضاییه از حوزه قضایی رودبار قصران بازدید کرد.

- رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و نماینده رئیس قوه قضاییه از حوزه قضایی رودبار قصران بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در جمع رئیس، قضات و کارمندان این حوزه قضایی گفت: یکی از ویژگی‌های قوه قضاییه مستقل بودن قاضی است و کسی نمی‌تواند در کار قضاوت دخالت نماید.

وی به خصوصیات کارگزاران در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: اولاً در تهذیب نفس و اخلاق باید سرآمد باشند، ثانیاً در موقع کار به خدا توکل نمایند و ثالثاً با مردم خوب برخورد نمایند.

این مقام قضایی جلب رضایت مراجعان دستگاه عدلیه را مهم توصیف کرد و افزود: یکی از مسائل مهم در آداب القضاء عدم قضاوت در هنگام خستگی و خواب آلودگی است و بعضی مواقع در پاسخ به ارباب رجوع کم حوصله هستیم در حالیکه باید گوش شنوایی برای درد دل‌های آن‌ها باشیم.

وی با ابلاغ سلام رئیس قوه قضاییه به کارکنان این حوزه قضایی گفت: امیدوارم در این دوران تحول، تحولی هم در درون خودمان آغاز نماییم و به مسائل فرهنگی که کمتر به آن توجه شده، اهمیت بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی کار قضاوت را سخت و سنگین برشمرد و خطاب به قضات گفت: در کار قضا جایی که احساس کردید در تصمیم گیری به مشکل برخورده اید حتماً مشورت نمایید و تمامی سعی خود را برای کشف حقیقت بکار بگیرید.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه، از بخش‌های مختلف این حوزه قضایی بازدید کرد و چند پرونده را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی همچنین با تعدادی از مراجعان این حوزه قضایی دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت و دستور تسریع در رسیدگی به خواسته‌های آنان را صادر کرد.

مجید عزیزیانی رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران در ابتدای این بازدید گفت: این منطقه به دلیل نزدیکی به تهران و شرایط مناسب آب و هوایی همواره مورد توجه گردشگران و از طرفی دیگر صاحبان ثروت و قدرت بوده است.

وی شایع‌ترین مسئله قضایی در این منطقه را زمین خواری عنوان کرد و افزود: اکثریت پرونده‌ها مرتبط با تصرف اراضی دولتی و ملی است که به دلیل عدم نظارت مورد تعرض سودجویان قرار گرفته است.

عزیزیانی به اقدامات این حوزه قضایی در برخورد با زمین خواری اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۹۵ هزار میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شده و شخص رئیس دستگاه قضا و دیگر مسئولان قضایی از این اقدام تقدیر کردند.

گفتنی است، بخش رودبار قصران متشکل از شهر‌های اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر با ۱۶ روستا، یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *