جلوگیری از تعطیلی سه معدن با ورود دستگاه قضایی در شهرستان عنبرآباد در کرمان

15:11 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۵۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در استان کرمان گفت: طی سال گذشته قریب به ۱۱ هزار پرونده در این حوزه قضایی رسیدگی شده است.
- ابوذر داوریان، رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در استان کرمان اظهار کرد: بطور میانگین در حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد، هر قاضی ۱۵۰۰ پرونده را بررسی کرده که نشان دهنده تلاش و کار جهادی در دستگاه قضایی است.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی، بیان داشت: شهید بهشتی، اسوه تدین، تعقل، میانه روی و عدالت و عالمی مجاهد و نظریه پرداز بودند که موجب سربلندی و افتخار قوه قضاییه به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه حرفه قضاوت، کاری حساس، نیازمند دقت نظر و پر مخاطره است، افزود: تشخیص حق از باطل و راست از دروغ؛ امری حساس است و نیاز به دقت نظر و کار قضایی مستمر دارد.

داوریان با بیان اینکه قریب به ۴۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف با تلاش همکاران و کمک ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین قرآنی به صلح و سازش انجامیده است، عنوان کرد: گسترش صلح و سازش در جامعه از آموزه‌های دین مبین اسلام و از اهداف اصلی دستگاه قضایی است و در راستای تحقق این مهم، همه افراد جامعه بویژه بزرگان، متنفذین و علما می‌توانند به دستگاه قضایی یاری برسانند.

وی هدف نهایی دستگاه قضایی را اصلاح افراد و بازگشت آن‌ها به جامعه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۴ حکم مجازات جایگزین حبس صادر شده است که در سال جدید نیز این امر در دستور کار همکاران قضایی ما قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد، خدمات رسانی به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و عنوان کرد: با تلاش قضات حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد؛ بصورت مستمر، دیدار چهره به چهره با مددجویان، متهمان و زندانیان انجام و درخواست‌های زندانیان بررسی می‌شود.

داوریان افزود: بستر ارتباط الکترونیک با زندانیان نیز مهیا شده است که در این شرایط سخت کرونا؛ اقدامی موثر و مفید است و درخواست‌های مددجویان در کمترین زمان ممکن به دست مسئولان قضایی رسیده و رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از خیرین شریف عنبرآبادی، خاطرنشان کرد: کمک‌های معیشتی و تامین نیاز‌های ضروری خانواده زندانیان نیازمند نیز از جمله اقدامات دستگاه قضایی در سال گذشته است که در سال جاری هم به قوت قبل ادامه دارد.

وی جلوگیری از تعطیلی سه فقره معدن، نظارت بر بازار و برخورد با جرایم خشن را از اقدامات مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و با اشاره به مشکلات ملکی شهروندان، گفت: ۱۵۰۰ رای در هیئت ثبتی صادر شده است که هنوز به صدور سند منجر نشده و نیاز به همکاری بنیاد مسکن و مالکین این اراضی است.

داوریان گفت: در شهرستان بعضی از شهروندان تمایلی به رسمی کردن معاملات خود ندارند که این مساله، یک مشکل اساسی است و به مردم توصیه می‌شود مطابق قانون معاملات خود را ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات پزشکی قانونی شهرستان عنبرآباد، گفت: پزشکی قانونی شهرستان با خدمات رسانی یک نفر پزشک فعالیت می‌کند که دو روز در هفته نیز در پزشکی قانونی شهرستان قلعه گنج به مردم فخیم آن شهرستان نیز خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود؛ با این حال در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۱۳۲ نفر در این مرکز مورد معاینه پزشکی قانونی قرار گرفته‌اند که تعداد ۱۳۹۹ مورد از آنها، برای اولین بار به پزشکی قانونی مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *