رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احتمال افزایش کودکان بومی مفقود شده در کانادا به ۱۰ هزار نفر

12:31 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۴۹۷
پیش بینی‌های هولناکی در مورد تبعیض نژادی دولت کانادا علیه بومیان این کشور مطرح شده است.
کشف ۲ گور دسته جمعی کودکان بومی در مدارس شبانه روزی در کانادا، ضمن افشای ابعاد هولناک تاریخ وحشیانه تبعیض نژادی، لزوم پاسخگویی دولت کانادا را ضروری‌تر کرد.
 
به گزارش «نیویورک تایمز»، ۱۵۰ هزار کودک بومی در کانادا که در دهه‌های ۱۸۸۰ تا ۱۹۹۰ که با هدف بیگانه سازی آنان با فرهنگ بومی به اجبار به مدارس شبانه روزی تحت اداره کلیسای کاتولیک و دولت کانادا منتقل شده بودند، وحشت‌ها و رنج زیادی را تحمل کردند.
 
کمیسیون آشتی و حقیقت کانادا که در سال ۲۰۰۸ برای بررسی شرایط این مدارس تاسیس شد، از این مدارس شبانه روزی به عنوان نوعی «نسل کُشی فرهنگی» یاد می‌کند که کودکان بومی در آن‌ها با سوءاستفاده، خشونت جسمی و جنسی و شکنجه مواجه بودند.
 
دلیل تشکیل این کمیسیون، اصرار ۲ جامعه بومی کانادا مبنی بر جست و جوی گور‌های دسته جمعی کودکان بومی بود که به ادعای مدارس مذکور مفقود شده بودند.
 
نخستین تلاش‌ها در این زمینه در سال ۲۰۱۸، توسط دانشجویان ۴ دانشگاه با رادار‌های قوی در مزرعه متعلق به یکی از این مدارس آغاز و به کشف ۳۵ جسد منجر شد.
 
اصرار بومیان و تلاش‌های جسته و گریخته، در نهایت در ماه می ۲۰۲۱ منجر به کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک بومی در مدرسه «کملوپس» در استان «بریتیش کلمبیا» شد.
 
کشف هولناک مذکور، تلاش‌ها در این زمینه را جدی‌تر کرد.
 
با کشف گور دسته جمعی شامل ۷۵۱ جسد شامل کودکان و بزرگسالان در مدرسه «ماریو» در استان «ساسکاچوآن» کانادا، عزم بومیان کانادا را برای مسئول و پاسخگو دانستن دولت کانادا جزم‌تر کرد.
تخمین اولیه کمیسیون آشتی و حقیقت کانادا، شمار کودکان مفقود شده در این مدارس، ۴ هزار و ۱۰۰ نفر بود اما رئیس سابق این کمیسیون اکنون شمار کودکان مفقود شده را بیش از ۱۰ هزار نفر تخمین می‌زند.
 
مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا در سال ۱۸۳۳ تاسیس شدند و تا اواخر دهه ۱۹۹۰ فعالیت می‌کردند.
 
از ۱۵۰ هزار کودکی که در این مدارس تحصیل می‌کردند شمار زیادی به دلایل مختلف مانند بیماری، گرسنگی، آتش سوزی، بدرفتاری و ... جان خود را از دست دادند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *