رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون بنیاد مسکن: دستگاه قضا توجه بیشتر به حقوق عامه و بیت‌المال دارد

7:00 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۳۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون پشتیبانی و هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه با توجه بیشتر به حقوق عامه و بیت‌المال توجه مقامات محترم قضایی به دفاعیات مطروحه توسط نمایندگان دستگاه‌های اجرایی بیشتر شده است.

هادی درفشی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عملکرد دستگاه قضا با توجه به آغاز هفته قوه قضاییه گفت: در شرایط اجتماعی و اقتصادی حاضر توجه به حقوق عامه و سرعت عمل بخشیدن به رسیدگی‌های قضایی با برنامه ریزی صورت گرفته در خدمات الکترونیک در مقایسه با گذشته ثبت لوایح و دادخواست‌ها تحول ملموس و قابل ملاحظه‌ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: لازمه رسیدن به نقطه مطلوب در ماهیت تسلط بیشتر مقامات قضایی به فعالیت‌های پیمانکاری و مباحث ثبتی و مالکیتی اراضی و املاک عمومی است به طوری که از تکیه کردن کامل به نظریات کارشناسان رسمی که خالی از اشکال نیست پرهیز شود.

معاون پشتیبانی و هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به اقدامات قوه قضاییه چه میزان از گره‌های حقوقی در حوزه شما رفع شده است؟ گفت: خوشبختانه با توجه بیشتر به حقوق عامه و بیت المال توجه مقامات محترم قضایی به دفاعیات مطروحه توسط نمایندگان دستگاه‌های اجرایی بیشتر شده است.

درفشی تاکید کرد: مقامات قضایی وقت بیشتری برای رسیدگی قائل می‌شوند لیکن اثرات نسبی است؛ جایی که تخصص و صرف وقت بیشتراست نتیجه بهتری حاصل شده است.

وی افزود: از طرفی دفاعیات تقدیمی به مراجع قضایی خود بعضا می‌تواند تشریح کارشناسی پرونده باشد که توجه به آن لوایح می‌تواند راهگشای قضات برای رسیدگی بهتر باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *