شناسایی ۲۵ فقره کلاهبرداری در فضای مجازی

14:14 - 05 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۲۳۵
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با هویت یکی از فعالان اجتماعی با ساخت کانال جعلی از ۲۵ شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
- داود معظمی گودرزی اظهار داشت: یکی از فعالان اجتماعی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، اخیراً متوجه شده است کانالی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده و تعدادی دنبال کننده نیز عضو این کانال می‌باشند و مدیر کانال در حال جمع آوری وجوه نقدی از کاربران فضای مجازی است.

وی عنوان کرد: در رصد‌های فضای مجازی، صحت اظهارات شاکی محرز و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، هویت مدیر کانال شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: در بررسی‌های پلیسی به دست آمد، متهم با استفاده از اعتبار شاکی ۴۷ هزار دنبال کننده جذب کرده است و با بارگذاری تصاویر آرشیوی با ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.
 
بیشتر بخوانید:

این مقام سایبری با بیان اینکه مخفیگاه متهم در شرق تهران شناسایی شد، ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.
 
گودرزی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ساخت کانال جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام و دریافت وجه از ۲۵ شهروند اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران افزود: هموطنان کمک‌های نقدی خود را از طریق نهاد‌های رسمی و خیریه‌های معتبر در اختیار افراد نیازمند قرار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا گزارش دهند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *