اتصال واحد شماره ۲ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق

14:31 - 05 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۲۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲ نیروگاه رامین اهواز پس از رفع نشتی‌های ایجاد شده در بویلر و لاین آب گردشی مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
- بنا بر اعلام پاون، خلیل محمدی گفت: مراقبت‌های تخصصی و رفع چالش‌های فنی در زمان پیک بار مصرف برق یکی از مهمترین رویکرد‌های ما به‌منظور تولید پایدار انرژی حیاتی برق است و همواره سعی نمودیم مشکلات فنی را در کمترین زمان ممکن و به بهترین نحو مرتفع کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز به عمر ۳۵ ساله واحد شماره ۲ نیروگاه رامین اشاره و اظهار داشت: قدمت بالای واحد‌های نیروگاه رامین و کاهش سطح تاب آوری تجهیزات در مقابل فشار‌ها و تنش‌ها یکی از مهمترین چالش‌های این نیروگاه است که واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲ نیروگاه رامین نیز به‌دلیل نشتی‌های ایجاد شده در لوله‌های بویلر و همچنین لاین آب گردشی این واحد از مدار خارج شده بود و با همت تلاشگران نیروگاه توانستیم طی یک عملیات جهادی و پس از ۶۳ ساعت تلاش شبانه‌روزی و در شرایط سخت و طاقت فرسا و در میان تجهیزات دارای حرارت بالا موفق به رفع این مشکلات و اتصال مجدد این واحد تولیدی به شبکه سراسری برق کشور شویم.

وی اظهار داشت: انرژی برق در همه نقاط کشور با محدودیت‌های زیادی مواجه است که استان خوزستان نیز به‌دلیل شرایط اقلیمی، گرمای طاقت فرسا، نیاز مبرم مردم به استفاده از سیستم‌های برودتی و استقرار صنایع بزرگ رتبه دوم مصرف انرژی برق در کشور را داراست که این موضوع اهمیت نقش نیروگاه رامین در تولید مستمر این انرژی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

محمدی اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم و صنایع و توجه به مصرف بهینه انرژی برق، امکان استفاده و برخورداری همه مردم خوزستان از این انرژی را فراهم سازیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *