رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قرنطینه‌ی ۹۳ نفر در مرز‌های ورودی کشور

14:13 - 05 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۲۱۶
رییس سازمان امداد و نجات گفت: تعداد افراد مشکوک به کرونا افزایش یافته و نسبت به روز گذشته ۸ مسافر دیگر هم به قرنطینه موقت منتقل شده‌اند.
مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش افراد مشکوک به کرونا و قرنطینه آنان گفت: هم‌زمان با تداوم طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور، تعداد افراد مشکوک به کرونا هم افزایش یافته و نسبت به روز گذشته ۸ مسافر دیگر هم به قرنطینه موقت منتقل شده‌اند.

وی افزود: کار ما در کنار دوستان وزارت بهداشت در مبادی ورودی مسافری کشور تست اولیه و اضطراری است و پس از انجام این تست افراد مشوک آزمایش پی سی آر انجام می‌دهند و  پس از این تحت کنترل وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و پس از مثبت شدن یا به مراکز درمانی فرستاده یا در منازلشان قرنطینه می‌شوند.

ولی پور با اشاره به اینکه طرح پایش از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز شده است، گفت: تا امروز ۵ تیرماه ۱۴۰۰ تعداد افراد پایش شده  به ۳۹۷ هزار و ۱۳۱ نفر بر آورد شده است، که از این تعداد ۹۳ فرد مشکوک به قرنطینه موقت منتقل شده اند.
گفتنی است در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۱۶ مرز زمینی، ۲ مرز دریایی و ۱۰ مرز هوایی از طریق ۴۷۱ نیروی عملیاتی این سازمان مورد پایش قرار می‌گیرد.
 
بیشتر بخوانید :



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *