رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارخانه: جای آلکنو بودم قائمی را برمی‌گرداندم/ اگر غفور سالم باشد گزینه نخست در پست قطر پاسور است

7:45 - 05 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۹۸۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس باتجربه والیبال ایران گفت: در صورتی که قرار باشد یک دریافت کننده به عنوان لیبرو راهی المپیک شود، فیاضی شانس حضور خواهد داشت.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با میزان، درخصوص ارزیابی‌اش از لیست ۱۲ نفره تیم ملی والیبال برای حضور در المپیک توکیو در پست‌های مختلف اظهار داشت: مهمترین پست بخش پاسور است که به نظرم گزینه اول ایران در این پست سعید معروف است چرا که این بازیکن تجربه بین‌المللی فوق‌العاده‌ای دارد و قطعا پاسور اول آلکنو در المپیک خواهد بود. برای انتخاب دومین نفر در پست پاسور بین محمد طاهر وادی و جواد کریمی رقابت سختی وجود دارد. وادی پاسور باتجربه‌تری است و سال‌ها در لیگ توپ زده است، ولی از سوی دیگر کریمی باوجود جوانی ویژگی‌های منحصر به فردی برای یک پاسور دارد که می‌تواند به یک مربی در لحظات مختلف کمک کند. کریمی فیزیک و قامت بهتری از وادی دارد و می‌تواند در دفاع روی تور موثر باشد و در زدن سرویس پرشی نیز دارای مهارت است.

این کارشناس والیبال در مورد پست قطر پاسور خاطرنشان کرد: به نظرم امیر غفور اگر دچار آسیب دیدگی نباشد و سالم باشد، صد درصد گزینه اول آلکنو در پست پشت خط‌زن خواهد بود، زیرا این بازیکن سابقه حضور در المپیک را دارد و در لیگ‌های معتبر جهان توپ زده است. باید تاکید کنم که المپیک جای بهترین‌ها و باتجربه‌هاست و محلی برای آزمون و خطا نیست. پس از او غفور به نظرم صابر کاظمی می‌تواند باتوجه به شرایطی که دارد گزینه دوم در پست قطر پاسور باشد. در صورتی که غفور مصدوم باشد و نتواند با آمادگی کامل در المپیک حضور داشته باشد، بردیا سعادت که جوانی آینده‌دار و والیبال بلد است گزینه سوم در این پست است.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره پست دریافت کننده قدرتی تصریح کرد: در این پست با ترافیک بازیکنان خوب مواجهیم و قطعا میلاد عبادی‌پور اولین گزینه آلکنو برای پست چهار است. عبادی‌پور بازیکنی باتجربه با ساعد‌های مطمئن است و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ایران در المپیک به شمار می‌رود. میثم صالحی هم بازیکن کاملی است و باتوجه به اعتماد آلکنو و همچنین عملکرد خوبش در لیگ ملت‌ها فکر می‌کنم او در کنار عبادی‌پور دو دریافت کننده تیم ملی خواهند بود. پوریا فیاضی خیلی کم توسط آلکنو به بازی گرفته شد و فکر می‌کنم در صورتی که قرار باشد یک دریافت کننده به عنوان لیبرو راهی المپیک شود، فیاضی شانس حضور خواهد داشت و در غیر اینصورت باتوجه به نوع بازی گرفتن آلکنو، وی شانس زیادی برای حضور در المپیک ندارد.

وی افزود: با مشاهده بازی‌های تیم ملی در لیگ ملت‌ها و بررسی نقاط قوت و ضعف کاملا مشخص است که تیم ایران در دریافت اول با مشکل جدی مواجه است و من اگر جای آلکنو بودم در چنین شرایطی فرهاد قائمی را برمی‌گرداندم. البته از وضعیت آمادگی قائمی اطلاع زیادی ندارم، اما وی از ساعد‌های مطمئنی برخودار است و می‌تواند در المپیک تاثیرگذار باشد. در غیر اینصورت بین اسفندیار و شریفی باید یک نفر راهی المپیک شود که اسفندیار از نظر قدی شرایط بهتری دارد، اما کارایی شریفی در حمله بهتر از اسفندیار است.

این مربی و پیشکسوت والیبال درمورد ۳ گزینه مدنظرش در پست سرعتی‌زن اظهار کرد: مطمئنا گزینه اول هر مربی در این پست سید محمد موسوی است که با عملکرد بی‌نظیرش در دفاع روی تور قطعا عصای دست آلکنو در المپیک خواهد بود. پس از موسوی فکر می‌کنم باتوجه به کم بازی گرفتن از شفیعی و سپس خروجش از اردو ما مجرد را داریم. از بین غلامی و عابدینی هم فکر می‌کنم با توجه به تجربه بیشتر غلامی نسبت به عابدینی، این بازیکن در تیم ملی باقی بماند.

کارخانه در پایان درباره پست لیبرو گفت: آلکنو در طول لیگ ملت‌ها بیشتر از آرمان صالحی که پدیده لیگ برتر بود استفاده کرد و از حضرت‌پور بیشتر برای توپ‌گیری بهره می‌برد. از طرفی حضرت‌پور باوجود جوانی بازیکن بسیار باتجربه‌ای است و سابقه قهرمانی جهان در رده‌های نوجوانان و جوانان را دارد. قطعا آلکنو برای انتخاب تک بازیکن آزاد برای حضور در المپیک باید تصمیم سختی بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *