رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعال کردن نهاد داوری موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا می‌شود

18:55 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۸۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر گفت: رسیدگی تخصصی به اختلافات، باعث افزایش سطح رضایتمندی طرفین اختلاف و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
- الماس گشتاسبی، معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر در آیین افتتاح سازمان داوری صنعت و معدن گفت: فعال کردن نهاد داوری موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا، توسعه قضایی، قضا زدایی، سرعت در رسیدگی، رسیدگی تخصصی به اختلافات، باعث افزایش سطح رضایتمندی طرفین اختلاف و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: با افتتاح مرکز داوری در ارتباط با حل و فصل مسائل در حوزه تولید، اشتغال، واحد‌های تولیدی و صنعتگران می‌توان گام موثری برداشت.

وی با بیان اینکه تعامل نهاد داوری با مجموعه دادگستری استان بوشهر موجب پیشگیری از خیلی مسایل می‌شود، افزود: اختلاف و مسائل و مشکلات موجود در بین فعالان اقتصادی و شرکت‌های تولیدی و صنعتی باعث به مخاطره افتادن سرمایه و تولید و اشتعال در جامعه می‌شود، اما ورود داوری و سرعت بخشی در آن کارکرد بازدارندگی و پیشگیری دارد، کمااینکه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در محاکم قضایی بدلیل وجود قوانین و تراکم پرونده با اطاله دادرسی، دچار مشکلاتی می‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *