مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

21:06 - 03 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۸۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مسئولان عالی قضایی در سومین روز از هفته قوه قضاییه با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند.

- مسئولان عالی قضایی روز پنج شنبه ( سوم تیرماه) با حضور در منزل تعدادی از خانواده های شهدای قوه قضاییه با آنها دیدار کردند.

دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده دو شهید دستگاه قضا
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۱۱:۱۷
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته قوه قضاییه با دو خانواده شهید دستگاه قضا دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به همراه محمدجعفر شهبازی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی با حضور در منزل خانواده شهیدان رضا کرم‌زاده و محمدتقی توکل یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

دیدار با خانواده شهید کرم‌زاده

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در دیدار با خانواده شهید کرم‌زاده به تعبیر امام خمینی (ره) که خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند اشاره کرد و گفت: تکریم شهدا و خانواده آن‌ها به عنوان یک فریضه و تکلیف بر همگان واجب است.
مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند
وی با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا برای همه ما یک الگو و درس بزرگ به شمار می‌آید، گفت: همه پایداری‌ها و پیشرفت‌هایی که تاکنون این کشور بدست آورده مدیون فداکاری و ایثار این جوانان و صبر و استقامت خانواده شهدا بوده است.

وی خطاب به خانواده شهید کرم‎زاده اظهار کرد: زیارت شما یک سعادت برای ما به‌شمار می‌آید و امیدوارم با دعای خیرتان این نظام اسلامی بتواند در جهت گسترش عدالت در جامعه و بر پایی الگو‌ها و ارزش‌های اسلامی موفق باشد.

گفتنی است شهید رضا کرم‌زاده همزمان با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مدتی محافظت از بیت امام (ره) را برعهده داشت.

وی در اواخر سال ۱۳۶۴ به عضویت دادستانی انقلاب اسلامی درآمد و در حالی که جراحات عملیات فتح‌المبین را هنوز بر تن داشت در سال ۱۳۶۵ مجدداً عازم جبهه شد و سرانجام در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسید. این شهید والامقام مدت‌ها مفقودالاثر بود تا اینکه در سال ۱۳۷۳ پیکر مطهرش به میهن اسلامی بازگشت.

دیدار با خانواده شهید مفقودالاثر محمدتقی توکل

همچنین رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با خانواده روحانی شهید محمدتقی توکل دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در این دیدار خطاب به مادر شهید گفت: وجود پر برکت شما مادران شهدا مایه خیر و برکت برای این نظام و انقلاب به حساب می‌آید، زیرا که با تربیت چنین فرزندان شجاع و دلاوری موجب حفظ نظام اسلامی و انقلاب شدید.
مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند
وی افزود: مادران و پدران شهدا شاهدانی بی ادعا هستند که با الهام گرفتن از مکتب حضرت زهرا (س) با خدا معامله کرده و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌ها کردند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به خاطراتی از شهید محمدتقی توکل گفت: ما با آقای توکل هم دوره بودیم و بسیار اهل توکل و جهاد بودند و یادم می‌آید که آن زمان در قم، در زیرزمین مسجد امام (ره) در کلاس درس آیت الله فاضل لنکرانی شرکت می‌کردند.

شهید محمدتقی توکل در سال ۱۳۶۰ به عنوان سرپرست دادسرای پاسداران منطقه ۹ و مدتی بعد به عنوان قائم مقام دادستان کل سپاه منصوب شد. وی سال ۱۳۶۱ عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد تا اینکه در ۲۳ اردیبهشت ماه همان سال در عملیات بیت المقدس در منطقه پاسگاه کوت سواری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش از آن زمان مفقود شد.
دیدار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با خانواده قاضی شهید محمدجواد صدیقیان
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۲:۰۸

در سومین روز از هفته قوه قضاییه غلامی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با خانواده قاضی شهید محمدجواد صدیقیان دیدار کرذ.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

دیدار  دادستان تهران با خانواده جانباز ناصر شکر الله زاده
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۵۳

علی القاصی مهر دادستان تهران و تعدادی از معاونین ستادی با خانواده جانباز ناصر شکر الله زاده دیدار کردند.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها ضرورت دارد از امکانات دستگاه‌ها استفاده شود
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۴۹

رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار با خانواده ایثارگران دادگستری به حضور همیشگی مردم و رشادت‌های آن‌ها در دوران‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز نیز شاهد آن هستیم که علیرغم تمام دشمنی‌ها و علیرغم همه شیطنت‌ها و فضا سازی‌هایی که توسط دشمنان نظام انجام می‌گرفت، دیدیم که تیرشان به خطارفت و مردم یکبار دیگر اثبات کردند که پای این انقلاب ایستاده اند و در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

محمد جواد حشمتی مهذب گفت: وظیفه ما خدمت و توجه به مردم است و مردم توقع زیادی از مسئولین ندارند و امروز نوبت دولت منتخب است که به تکلیف خود به خوبی عمل کند و مشکلات معیشتی آنان را رفع نماید.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

حشمتی گفت: ما مدیون ایثارگران و جانبازان هستیم و هر چه داریم از رشادت‌ها و فداکاری‌های این قشر بزرگ است که این افراد با خون‌هایی که به پای انقلاب ایثار کرده اند موجب بیمه انقلاب اسلامی شده اند.

وی افزود: برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها ضرورت دارد از امکانات دستگاه‌ها استفاده شود و پاسداشت و توجه به تقاضا‌ها و نیاز‌ها ایثارگران، جانبازان و خانواده آن‌ها را وظبفه خود می‌دانیم ضمن آنکه امیدواریم بنیاد شهید نیز که وظیقه مراقبت و رسیدگی به امورایثارگران را برعهده دارد، در کار خود به جد ورود نماید.

حشمتی گفت: توجه به خانواده ایثارگران و شهیدان را برای دستگاه‌های دیگر توصیه داریم و برای دستگاه خودمان این ادای دین و انجام وظیفه نسبت به ایثارگران و خانواده آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تجلیل و تقدیر از همسر جانبازان بالای ۷۰، درصد گفت: جا دارد از تلاش‌ها و زحماتی که همسر جانباز گرامی ایران اسلامی حیدری ارمکی در طول سالیان سال بی دریغ داشته اند، تقدیر و تشکر شود.

در ادامه این دیدار صمیمی که در آن مسعود ستایشی قائم مقام دادگستری، مدیرکل بنیاد شهید استان تهران، رضا صابری مشاور امور ایثارگران رئیس کل، داراب رحمتی سرپرست معاونت مالی، حسین ورمزیار فرمانده پایگاه بسیج در معیت رئیس کل دادگستری در منزل این جانباز سرافراز جنگ تحمیلی حضور داشتند، محمد حیدری ارمکی به بیان نحوه جانبازی خود در جنگ تحمیلی و در عملیات والفجر چهار پرداخت.

حیدری که از ناحیه دو پا مجروح و جانباز می‌باشد از دوران دو سال اسارت خود در اردوگاه الانبار عراق نیز خاطراتی را بیان کرد.
جانباز سرافراز میهن اسلامی با گذشتن از گذشته و خاطرات روز‌های سخت اسارت به رفاقت و برادری امروز با عراقی‌ها اشاره می‌کند.

حیدری روز آزادی خود را با تشریح صحنه‌ی حسرت خوردن اسرای باقی مانده در اردوگاه که از پشت پنجره به جانبازانی که بدلیل آسیب‌های جدی جسمی آزاد می‌شدند بیان میکند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیم هدیه ریاست قوه قضائیه، لوح تقدیر رئیس کل دادگستری و هدایایی به رسم یاد بود توسط مدیران حاضر در این مراسم تقدیم جانباز پرافتخار محمد حیدری و همسر فداکار ایشان گردید.

دیدار رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با خانواده شهید محمد همایون
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۴۳

در سومین روز از هفته قوه قضاییه مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با خانواده شهید محمد همایون دیدار کرد.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

رئیس دیوان عدالت اداری با خانواده شهید رضائیان دیدار کرد
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۱۶

همزمان با سومین روز از هفته قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری با حضور در منزل شهید حسین رضائیان با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن ابلاغ پیام ریاست قوه قضائیه به خانواده معظم شهید رضائیان، با اشاره به اینکه فرهنگ دیدار با خانواده شهدا یکی از کار‌های پسندیده‌ای است که در هفته قوه قضائیه با دستور ریاست دستگاه قضایی صورت گرفته است، گفت: خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های نظام هستند و امروز این توفیق نصیب بنده شده است که به دیدار شما آمده ام.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به صبر و بردباری مادران شهدا گفت: روایت داریم که هر شهید در روز قیامت شفاعت هفتاد نفر را می‌کند، و قطعا شما به عنوان مادر شهید یکی از آن‌ها هستید و از شما درخواست میکنم که در لحظه شفاعت شهید، یاد این حضور هر چند کوتاه ما در منزلتان باشید و شفاعت ما هم بکنید.

شهید حسین رضائیان در ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۴ در سن ۲۳ سالگی و در حالی که دانشجوی سال چهارم دانشگاه علوم قضایی دانشگاه شهید بهشتی بود مصادف با عملیات والفجر هشت و در محور آبادان- ماهشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیدار معاون راهبردی قوه قضاییه با خانواده شهید جلیل بنده
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۱۳

صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضاییه در سومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در منزل شهید جلیل بنده، به همسر این شهید ادای احترام کرد.

شهید جلیل بنده در ۲۴ فروردین سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۱ به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

دیدار رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با خانواده شهید آذرسرا
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۰۶

زارع پور در سومین روز از گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور در منزل شهید احمد آذرسرا ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا یاد و خاطره این شهید عزیز را گرامی داشت.

عیسی زارع پور در این دیدار شهدا را مایه افتخار و سربلندی کشور و خانواده آن‌ها را نور چشم ملت ایران خواند و گفت خانواده شهدا، ولی نعمتان ما هستند، ما خود را مدیون خون پاک شهدای عزیز و صبر و استقامت خانواده‌های ارجمند آن‌ها می‌دانیم چرا که پاسداری و ادامه راه شهیدان یک رسالت بزرگ بر دوش همگان است.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان این که صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا برای آحاد مختلف مردم یک الگو و درس بزرگ است، تصریح کرد توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های گوناگون در پرتو همین رشادت‌ها و مقاومت‌ها به دست آمده است.

شایان ذکر است شهید احمد آذرسرا یکم فروردین ۱۳۳۵، در تهران چشم به جهان گشود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سیزدهم اردیبهشت ۱۳۶۵، در فکه بر اثر اصابت ترکش به گردن توسط نیرو‌های عراقی شهید شد. مزار او در بهشت زهرای زادگاهش واقع است.

دیدار معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با خانواده شهید شهروی
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۲۰:۰۴

پامین‌حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در منزل شهید هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدا با خانواده شهید شهروی دیدار و از صبر و مجاهدت آن شهید والامقام تقدیر کرد.

این مقام عالی قضایی در حاشیه این دیدار با اشاره بر اینکه خداوند حق شهدا را بر همه ما حلال کنند، از فداکاری همسران شهدا یاد کرد و خطاب به همسر بزرگوار این شهید والا مقام گفت: شما هم به گردن این انقلاب و این کشور حق دارید. زحمات شما بر کسی پوشیده نیست و چه بسا وظیفه خطیرتری بر عهده‌تان قرار گرفته است.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

رحیمی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای و تبریک انتخاب حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا ریاست جدید قوه قضاییه نقطه نظرات دوره قبل را حمایت می‌کند، عنوان کرد: مسیر ارتقاء نظام قضایی با وجود چهره‎‌های اثرگذار و برجسته، با قوت ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، شهید محمد کاظم شهروی معراج شهدا تهران را بنا گذاشت و خود اولین شهید این معراج شد.

محمد کاظم شهروی سوم خرداد ۱۳۳۱، در روستای لاسجرد از توابع شهرستان سمنان به دنیا آمد. وی تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند پزشکی قانونی بود. ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست و چهارم فروردین ۱۳۶۲، طی عملیات والفجر یک در منطقه ابوقریب توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و گردن، شهید شد. پیکر این شهید بزرگوار را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی دادستان انتظامی قضات با خانواده شهید سید مرتضی هاشمی دیدار کرد
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۹:۵۸

حجت الاسلام والمسلمین موحدی دادستان انتظامی قضات با خانواده شهید سید مرتضی هاشمی دیدار کرد.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با خانواده شهید بیات از شهدای این سازمان دیدار کرد
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۹:۵۵

دکتر خداییان معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در منزل شهید بیات از شهدای این سازمان، با خانواده معظم این شهید دیدار کرد.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه و همه شهدای عزیز کشورمان، گفت: همه ما هرچه داریم از شهدا است که با گذاشتن جان خود در طبق اخلاص و با معامله با خدا، بهترین‌ها را بدست آوردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه شهیدان زنده و ناظر بر اعمال ما و از تبار عند ربهم یرزقون هستند، تصریح کرد: شهدا تکلیف ما را سنگین کرده‌اند؛ چراکه انقلاب اسلامی امانتی است که به ما سپرده شده است و باید از آن حفاظت کنیم و اگر به وظایفمان در پاسداری از این امانت عمل نکنیم، باید پاسخگوی شهدا باشیم.

معاون رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بیات، گفت: افتخار می‌کنیم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چنین افرادی داشتیم و امیدوارم بتوانیم به تکلیفی که شهدا بر دوش ما نهاده‌اند، عمل کنیم.

 

جاری شدن خون شهدا سبب اثبات حقانیت نظام‌اسلامی شد
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۹:۴۵

رییس سازمان بازرسی کل کشور در سومین روز از هفته قوه قضائیه در منزل دو بانوی شهیده، مادر و همشیره بهزاد ابراهیم پور از بازرسان این سازمان حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در این دیدار گفت: جاری شدن خون شهدا نشانه حقانیت انقلاب و کینه دشمنان است و آنچه باعث حفظ نظام‌اسلامی در برابر تهدید‌های ۴۰ و اندی ساله دشمنان و استمرار حرکت خدایی مردم ایران شد، رشادت‌های شهدای عزیزمان است.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اهدای سلام ریاست قوه به خانواده معظم شهدا خاطرنشان کرد: سنت حسنه دیدار با خانواده معظم شهدای قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه دارای برکات زیادی است و به ما یادآوری می‌کند تا هیچ زمان از یاد و حرکت شهدا غافل نباشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم‌امید مردم و موفقیت دولت انقلابی، قلب شهدا از مسئولان و خدمتگزارن راضی و خشنود گردد.
بهزاد ابراهیم پور نیز در این دیدار به بیان نحوه شهادت مادر و همشیره خود پرداخت و گفت: سال ۶۴ در شهرستان ایوان غرب. ۳۰ کیلومتری ایلام ساکن بودیم و هر روز شاهد عبور هواپیما‌های دشمن بر فراز آسمان‌بودیم. هجدهمین روز ماه مبارک رمضان بود و در آستانه درب خانه ایستاده بودم که بمب افکن‌های هواپیمای دشمن بعثی شهر را هدف گرفت و مادر و خواهرم به شهادت رسیدند و برادرم نیز مجروح شد و حتی او را به سردخانه منتقل کردند، اما به لطف خدا زنده ماند و اکنون دبیر آموزش و پرورش است.

وی ضمن تمجید از این‌اقدام مسئولان عالی قوه قضائیه، از حضور نماینده ریاست قوه و اهدای قرآن و دیگر هدایای آیت الله رییسی از سوی حجت الاسلام و المسلمین درویشیان قدردانی کرد.

دادستان کل کشور با خانواده شهید فلاحی دیدار کرد
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۹:۳۲

در سومین روز از گرامیداشت هفته قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با حضور در منزل شهید خسرو کاظمی گلباغی با خانواده معظم آن شهید دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دادستان کل کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دستگاه قضایی به ویژه شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش و پاسداشت یاد و خاطره شهید کاظمی گلباغی اظهار داشت: امروز  ما هرچه در کشور داریم از رشادت و پایمردی مردان بزرگی است که با فداکاری و اخلاص، جان خویش را نثار آرامش امروز ایران اسلامی کردند.

مسئولان عالی قضایی با خانواده های شهدای دستگاه قضایی دیدار کردند

وی گفت: آرامش و امنیت امروز کشور ما مرهون خون شهیدانی همچون شهید کاظمی گلباغی است که در سنگر عدلیه و در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به دست منافقان کوردل ترور و به شهادت رسید.

این مقام قضایی ادامه داد: خانواده شهدا مایه افتخار جامعه و سرمایه های معنوی کشور می باشند و همه ما موظف به تکریم خانواده معظم شهدا هستیم.

گفتنی است در این دیدار که بختیاری دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و رییس دفتر دادستان کل حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری را همراهی میکرد از همسر شهید با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

شهید کاظمی گلباغی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقام دادستان شهرستان نهاوند مشغول به خدمت شده و سرانجام در تاریخ چهاردهم آذرماه سال شصت و دو در محل کارش همراه چندین نفر دیگر توسط منافقین ناجوانمردانه ترور و به شهادت رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *