رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل اتوبوس حامل خبرنگاران عامل اصلی این حادثه

22:26 - 02 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۶۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل ایمنی سازمان راهداری گفت: سرعت بالای اتوبوس و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عامل اصلی این حادثه بوده است.

فرهاد صالحیان در گفتگو با میزان در خصوص جزییات حادثه اتوبوس حامل خبرنگاران گفت: اتوبوس حامل خبرنگاران اسکانیا ١۵ سال ساخت بوده و راننده این اتوبوس دارای کارت هوشمند فعال و آشنا به مسیر است.

وی افزود: معاینه فنی این اتوبوس از ١٩ اردیبهشت ١۴٠٠ تا ١٩ مرداد ١۴٠٠ دارای اعتبار بوده است.

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری گفت: متاسفانه راننده برای اتوبوس صورت وضعیت تهیه نکرده است و تابع شرایط و ضوابط جابه جایی مسافر از سیستم حمل و نقل عمومی نبوده است و در محور روستایی دشت غوره در فاصله ١٨ کیلومتری نقده طی طریق کرده است.

صالحیان با اشاره به اینکه مسیر دارای خط کشی و گاردیل حاشیه جاده بوده است گفت: سرعت بالای اتوبوس و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عامل اصلی این حادثه بوده است.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه دو نفر فوت و چهار نفر مجروح شدند.

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری گفت: باتوجه به اینکه راننده کارت هوشمند داشته است و در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال بوده است حتما با این راننده برخورد می‌شود.

صالحیان تصریح کرد: این اتوبوس از تاریخ ٢ اردیبهشت ١۴٠٠ در سامانه سیستم حمل و نقل جاده‌ای فعال نبوده و از همین تاریخ این خودرو فاقد صورت وضعیت بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *