رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یاغی ترکیه قدم در راه بزرگان کشورش گذاشت

1:45 - 04 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۵۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازیکن ترک‌تبار زیادی در تیم اینتر توپ‌زده‌اند که هاکان چالهان اوغلو آخرین آنها بود.

هاکان چالهان اوغلو، هافبک ۲۷ ساله میلان دیروز به اینتر پیوست. این بازیکن اهل ترکیه پس از ۴ فصل حضور در روسونری به رقیب مستقیم و همشهری آن‌ها پیوست تا یاغی جدید شهر میلان لقب بگیرد.

هاکان اولین بازیکن ترک تاریخ اینتر نیست و پیش از او ستاره‌های بزرگ تیم ملی ترکیه چند فصل در نراتزوری توپ زده اند. تاکنون ۵ بازیکن ترک تبار با این تیم ایتالیایی قرارداد امضا کرده اند، اما تنها ۳ بازیکن با لباس اینتر پا به توپ شده اند.

۱. اولین بازیکن ترک اینتر هاکان شوکور بود. زننده سریعترین گل تاریخ جام جهانی، سال ۲۰۰۰ به این باشگاه پیوست و در ۲ فصلی که عضو این تیم بود با حضور رونالدو، ویری و رکوبا خیلی فرصت بازی پیدا نکرد و پس از اینتر به پارما پیوست.

یاغی ترکیه قدم در راه بزرگان کشورش گذاشت

۲. امره بلوزاوغلو سال ۲۰۰۱ به اینتر پیوست و ۴ فصل خوب در این باشگاه داشت. هافبک چپ پا و خوش تکنیک ترک تبار با شماره ۵ بازی‌های خوبی برای اینتر انجام داد و در جمع ستاره‌های این تیم قرار گرفت.

یاغی ترکیه قدم در راه بزرگان کشورش گذاشت

۳. اوکان بروک سال ۲۰۰۱ همراه با امره به اینتر پیوست. این هافبک ریزنقش بیشتر نقش نیمکت نشین داشت و عدد بازی‌های او در ۳ فصل حضورش زیاد بالا نرفت.

یاغی ترکیه قدم در راه بزرگان کشورش گذاشت

۴. امید داوالا پس از جام جهانی ۲۰۰۲ و کسب مقام سومی با ترکیه، از میلان جدا شد و به اینتر پیوست، اما فرصت بازی پیدا نکرد و بصورت قرضی به گالاتاسرای و وردربرمن پیوست.

۵. جانر ارکین سال ۲۰۱۶ با نظر روبرتو مانچینی برای بازی در سمت چپ اینتر به این تیم پیوست، اما هیچوقت پیراهن آبی مشکی را به تن نکرد و خیلی زود به لیگ ترکیه برگشت.

حالا هاکان با سابقه ۵۹ بازی ملی و سال‌ها حضور در بوندس لیگا و سری آ به اینتر آمده تا جای کریستین اریکسن را پر کند و امیدوار است بتواند خاطرات خوش امره بلوزاوغلو را برای اینتری‌ها تکرار کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *