رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف ظرفیت‌های گردشگری روستا‌ها با برقراری ارتباطات پایدار

14:35 - 02 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۵۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
توسعه ارتباطات روستایی و اتصال بسیاری از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار علاوه بر رونق کسب‌وکار‌های بومی زمینه شکل‌گیری و رشد صنعت گردشگری در این مناطق را نیز فراهم کرده است.
- بنا به اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجاه و چهارمین قسمت از ویدیو‌های «ایران هوشمند» نقش توسعه ارتباطات روستایی در شکل‌گیری و رونق گردشگری در روستا‌های کشور را مورد بررسی قرار داده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که تلاش می‌شود این عدد تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و اقشار کم‌درآمد و رونق کسب‌وکار‌های محلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، ازجمله اهداف توسعه ارتباطات در مناطق روستایی است.

اتصال اکثر روستا‌های کشور به شبکه ارتباطی یعنی بهره‌مندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور باهدف کاهش شکاف دیجیتالی که همین امر نیز باعث رونق کسب‌وکار‌های محلی و جذب گردشگران در مناطق و مقاصد گردشگری شده است.

روستای ده‌جلال در استان زنجان ازجمله این روستا‌ها است که ظرفیت‌های دیده نشدهٔ گردشگری در آن به یمن توسعه ارتباطات پایدار و اینترنت پرسرعت روستایی کشف شده است.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *