عفو و گذشت در پرونده قتل مرد قشقایی پس از 8 سال

12:59 - 14 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین موسوی از صلح و سازش در پرونده قتل پس از هشت سال خبرداد و گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان قشقایی در شهرستان فیروز آباد، پرونده قتل منجر به صلح وسازش شد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، «حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی » در مراسم صلح و سازش در پرونده قتل پس از هشت سال، ضمن ارج نهادن به اقدام خدا پسندانه خانواده عشقی در فیروزآباد بیان کرد: خانواده مرحوم با گذشت از خون فرزندشان علاوه بر اقدام کریمانه عفو وگذشت برای خود باقیات الصالحات و اجر اخروی نیز قرار دادند چرا که ایشان  در راه ترویج کلام حق در ساخت و ایجاد دارالقرآنی به نام فرزندشان سرمایه گذاری کردند.

وی با اشاره به این که اگر مشکلی برای برادر مؤمن و دینی ما پیش آمد نباید به راحتی  سر بر بالین بگذاریم گفت : در اعتقادات دینی ما وکلام و سیره معصومین نیز اشاره شده است که فردی که نسبت  به رنج دیگران بی تفاوت است مسلمان نیست اما خوشبختانه امروز با بزرگ منشی بزرگان این شهرستان و تلاش های شوراهای حل اختلاف فیروزآباد  این پرونده  به سرانجام نیک انجامید.

وی در تبیین و اهمیت صلح و سازش نیز با اشاره به حدیث امام علی (ع) که می فرماید: « اَلعَفوُ تاجُ المَكارِمِ» بیان کرد: گذشت در صدر مکارم و فضائل اخلاقی و تاج زینت‌های اخلاقی است و زمانی که خانواده مرحوم عشقی  کریمانه  از چنین خطایی گذشتند پس ما نیزمی توانیم از خطاهای بشری با دیده عفو وگذشت بگذریم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس پیامد این محفل با شکوه آیین نکوداشت صلح وسازش  در زندگی اجتماعی را صبر، تحمل و شکیبایی در مقابل تخلفات و اهانت های کوچکی که به انسان می شود دانست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به ضرورت طرح موضوع و فرهنگ صلح و سازش در شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروز آباد خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای پشتوانه ای  قوی در زمینه صلح و سازش و رفع اختلافات و استفاده از ظرفیت بزرگان ایل قشقایی را دارد بنابر این باید تلاش شود بقیه خطاها و مواردی که منجر به طرح دعوی و شکایت در دادگستری می شود نیز از همین طریق  جلو گیری و به مسیر مصالحه هدایت شود.

وی در ادامه افزود: درصد مصالحه در شورای حل اختلاف فیروزآباد با ظرفیت  بزرگان این شهرستان متناسب نیست بنابراین رئیس دادگستری شهرستان و همکاران شوراهای حل اختلاف فیروزآباد نیز باید برای بهره گیری از ظرفیت کامل بزرگان این شهرستان با طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی شهرستان که امام جمعه و فرماندار نیز عضو آن هستند به منظور کاهش پرونده ها در دادسرا و دادگاه‌ها ونیز رفع اختلافات اقدام کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم  با اهداء لوح‌های یاد بود از سوی شوراهای حل اختلاف استان فارس از خانواده مرحوم عشقی و  سایر بزرگان و ریش سفیدان فیروز آباد که در راه عفو و گذشت و این اقدام خداپسندانه گام برداشتند قدردانی شد .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *