رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسانه‌ها چه جهانی را به ما نشان می‌دهند؟

13:38 - 02 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۴۷۱
جهانی که رسانه‌ها به ما نشان می‌دهند یک تصویر گزینشی است که حقیقی و واقعی به نظر می‌رسد و ساخت واقعیت از بازنمایی غیرواقعی اخبار تنها بخشی از شیوه و رویکرد برخی رسانه‌هاست.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: ساخت واقعیت از بازنمایی غیرواقعی اخبار تنها بخشی از شیوه و رویکرد برخی رسانه‌هاست. صاحبان این رسانه‌ها در دنیا به علت دسترسی گسترده و امکانات ویژه، پیش از نشان دادن واقعیت به مخاطب، آن را به‌دقت گزینش، ویرایش، طراحی و بازسازی می‌کنند و نتیجه، محصولی می‌شود که تشخیص آن از واقعیت اصلی دشوار است. جهانی که این رسانه‌ها به ما نشان می‌دهند یک تصویر گزینشی است که واقعی و حقیقی به نظر می‌رسد.

چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ زمانی که ما هیچ تجربه مستقیم و بی‌واسطه‌ای از افراد، سازمان‌ها و موضوعات مختلف نداریم، نقش رسانه‌ها به‌عنوان یک واسطه شروع می‌شود و ما از چشم آن‌ها به جهان می‌نگریم، بدون اینکه متوجه شویم یک نوع عادت رفتاری را به ما آموزش می‌دهند.

شما به‌عنوان یک مخاطب هوشیار باید از طریق کشف معنای درونی پیام‌های رسانه‌ای به توانایی تحلیل اطلاعاتی که رسانه‌ها سعی دارند آن را به مخاطبشان القاء کنند، دست پیدا کرده تا از یک مصرف کننده منفعل به مخاطب نقاد و تحلیل‌گر تبدیل شوید.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3144962_285.mp4']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *