ضرورت تدوین طرح جامع و کاربردی پیشگیری و کاهش جرایم خشن در استان ایلام

18:02 - 01 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۰۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام در شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان بر ضرورت تدوین طرح جامع و کاربردی پیشگیری و کاهش جرایم خشن تاکید کرد.

- علی دهقانی، رئیس کل دادگستری ایلام در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام گفت: حضور اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم در جلسات باید حضوری فعالانه و غیر منفعلانه باشد؛ چرا که همه اعضای تاثیر گذار در حوزه پیشگیری در این شورا حضور دارند و تاکید بر این است که کلیه اعضا به صورت عملی و کاربردی به موضوعات ورود کنند.

رئیس کل دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: از خطرناک‌ترین جرائم در سطح جامعه، جرایم خشونت آمیز است؛ زیرا که آثار این جرایم بر زندگی بزه دیده، خانواده بزهکار و جامعه بسیار مخرب است.

وی تاکید کرد: برخورد با معلول همواره در دستور کار بوده است؛ لذا هدف ما بررسی و ریشه یابی دلایل وقوع جرایم خشن در این استان و ارائه راهکار‌های عملی و کاربردی برای پیشگیری و کاهش وقوع این جرایم در سطح استان ایلام است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری باید طرح جامع و کاربردی پیشگیری و کاهش جرائم خشن در استان ایلام را تهیه و وظایف همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را مشخص و به آنان ابلاغ کند که لازم است به طور دقیق این وظایف پیگیری و اجرا شود.

همچنین خسروی زاد دادستان مرکز استان ایلام نقش مصرف مواد مخدر در بروز رفتار‌ها و جرائم خشونت آمیز را بسیار زیاد دانست و افزود: مبارزه با مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر باید در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه در خصوص جرائم خشن قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *