حدادی‌فر: باید به اسکوچیچ احترام گذاشت/ ذوب‌آهن بدترین ضربه را از جدایی بازیکنانش خورد

0:45 - 05 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۰۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کاپیتان ذوب آهن در خصوص شرایط تیمش گفت: در تعطیلات لیگ تمرینات و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشتیم و روی نقاط ضعف تیم کار شد تا با تلاش مضاعف بچه‌ها به جایگاهی که درخور شأن ذوب باشد برسیم.

- با کاپیتان باتعصب ذوب آهن که نامش از نوجوانی به نام این باشگاه گره خورده همکلام شدیم. قاسم حدادی‌فر از وضعیت این روز‌های ذوب آهن و تیم ملی گفت.

وضعیت جسمانی شما پس از مصدومیتی که داشتید (پارگی رباط صلیبی) چطور است؟

در این یک ماه و نیم که از عمل جراحی زانویم می‌گذرد به خوبی استراحت و ریکاوری کرده‌ام و خدا را شکر وضعیتم خیلی بهتر است. در تلاشم زودتر به زمین چمن برگردم، اما هنوز زمان دقیقی برای بازگشتم مشخص نشده است.

چه برنامه‌ای برای ادامه مسیر فوتبالی خود دارید؟ به مربیگری هم فکر می‌کنید؟

قرار بود در پایان این فصل و در زمین چمن از فوتبال خداحافظی کنم که متاسفانه این مصدومیت بدموقع برایم پیش آمد. در تلاش هستم زودتر به شرایط مناسب برسم. فعلاً هیچ صحبت رسمی با سران باشگاه برای فصل نداشته‌ام و تصمیم گیرنده نهایی کادرفنی و کادرمدیریتی هستند. بیشتر تمرکزم روی بازگشت به شرایط بازی است و در تلاشم زودتر به آن برسم.

چند روز پیش سالگرد تأسیس باشگاه ذوب آهن بود.

ابتدا به کارگران زحمت کش کارخانه ذوب‌آهن تبریک می‌گویم. آنها با تلاش بی‌وقفه حق بزرگی بر گردن مجموعه ذوب‌آهن دارند. همچنین به مسئولان، هواداران، پیشکسوتان و تمام کسانی که برای این تیم زحمت می‌کشند تبریک می‌گویم، امیدوارم بتوانیم باشگاه را احیا کرده و در مسیر خوب قبل قرار بگیریم.

ذوب آهن در قعر جدول قرار گرفته و در خطر سقوط است.

این یک حقیقت است که شرایط خوبی نداریم و در تلاشیم به یک وضعیت پایدار برسیم و از انتهای جدول فاصله بگیریم. ذوب‌آهن در تعطیلات لیگ تمرینات و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشت و روی نقاط ضعف تیم کار شد تا با تلاش مضاعف بچه‌ها به جایگاهی که درخور شأن ذوب باشد برسیم. لیاقت این تیم خیلی بیشتر از این‌هاست.

امسال تغییرات زیادی در ترکیب و کادرفنی داشتید.

ذوب‌آهن بدترین ضربه را از جدایی بازیکنانش خورد. هیچ جای دنیا تغییرات بصورت یک جا و در یک فصل اتفاق نمی‌افتد. تقریبا ۹۰ درصد تیم به کل عوض شد و اکنون بازیکنان خوب ما در تیم‌های دیگر ستاره هستند. بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم، اما جایگزینی و جوان سازی تیم باید دریک پروسه ۳ تا ۵ ساله اتفاق بیفتد نه در یک فصل.

جوان کردن تیم اگر با برنامه ریزی باشد جواب می‌دهد، اما ذوب آهن بهای گزافی بابت این قضیه متحمل شد. اصل در فوتبال حرفه‌ای این است که بازیکن یا تمدید کند و یا به فروش برسد، اما بازیکنان ما خیلی راحت فسخ کردند و رفتند و تیم ضربه شدیدی خورد.

تیم ملی به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی قطر رسید.

پس از رفتن ویلموتس، ما از نظر نتیجه گیری تیمی بحران زده بودیم و شرایط سخت و خطرناکی داشتیم. خوشبختانه اسکوچیچ و بچه‌های تیم ملی با تلاش و زحمات خود بهترین نیتجه را برای ایران رقم زدند و در این شرایط سخت مردم را خیلی خوشحال کردند. از همه آن‌ها سپاسگزارم و به آن‌ها دست مریزاد می‌گویم امیدوارم با این بازیکنان عالی بازی‌های مرحله دوم را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم و به جام جهانی برسیم.

زمزمه‌هایی در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی شنیده می‌شود.

اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته و باید به او احترام گذاشت. تیم ملی یکدست و آماده بود و فوتبال روان و هجومی ارائه داد. به نظرم می‌توانیم به اسکوچیچ اعتماد کنیم و به او این شانس را بدهیم تا با شرایط و امکانات خوب تیم را تا قطر هدایت کند. ملی‌پوشان هم رابطه خوبی با اسکوچیچ دارند و این نکته مهمی برای اوست.

گزینه‌هایی چون کی‌روش مطرح هستند.

کی‌روش زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشید و به تیم ملی تعصب داشت. در حال حاضر شرایط خوبی داریم و تیم ملی بازیکنان خلاق و سطح بالایی دارد. مردم از فوتبال این تیم لذت می‌برند و امیدوارم ملی‌پوشان در بازی‌های بزرگ هم با همین کیفیت کار کنند و مردم فهیم و فوتبال دوست ایران را شاد کنند.

در پایان چه صحبتی دارید؟

از هوداران ذوب آهن صمیمانه تشکر می‌کنم که در این روز‌ها به من لطف داشتند و با حمایت‌های گرم خود امیدوارم کردند. این تیم را قلبا دوست دارم و امیدوارم با ماندن در لیگ برتر مردم اصفهان را خوشحال کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *