رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تمدید ۱۵ روزه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی کمک مناسبی به اصناف نیست

16:32 - 01 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۰۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
کارشناس اقتصادی گفت: تمدید ۱۵ روزه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی کمک مناسبی به اصناف نیست و باید وضعیت آن‌ها مراعات شود.
سعید تفکریان در گفت‌وگو با میزان، گفت: تمدید ۱۵ روزه مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی کمک هست اما مناسب نیست مالیات امسال هم نسبت به سال گذشته با درصدی اضافه دریافت می‌شود که اصناف توانایی پرداخت آن را ندارند و باید وضعیت  آنها رعایت شود چون اوضاع مالی‌شان مساعد نیست.
 
وی افزود: اصناف درآمد دارند، اما اختلاف قیمت جنسی که خریده‌اند و جنسی که فروخته‌اند تورم‌آور است، درآمد نیست مثلاً جنسی که می‌خرند ۱۰ تومان آنقدر قیمت به سرعت بالا می‌رود که وقتی بخواهند آن را بفروشند قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصد گران شده این اضافه قیمت دیگر سود نیست، به دلیل اینکه اگر بخواهند جنس فروخته شده را جایگزین کنند باید با قیمت خیلی بالاتری آن را تهیه کنند.
 
کارشناس اقتصادی گفت: به عنوان مثال طلافروشان اگر یک کیلو طلا داشتند و از طلایی که می‌فروختند سود و دستمزد را حساب می‌کردند و  در هر صورت چه قیمت بالا می‌رفت و چه پایین می‌آمد یک کیلو طلا را ثابت نگه می‌داشتند. اما در حال حاضر یک کیلو طلا در ارز یکسال افزایش قیمت باورنکردنی دارد این دیگر درآمد نیست بلکه ابزار کار کاسب است و متأسفانه مالیات هم به آن تعلق می‌گیرد.
 
تفکریان اظهار کرد: در حال حاضر نقدینگی پایین آمده زیرا آنقدر هزینه‌ها بالا رفته و تورم کمرشکن است، بیشتر درآمدی که مردم دارند در حقیقت درآمد حساب نمی‌شود. باید به مردم کمک شود تا بتوانند حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کنند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *