رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایرلاین‌ها ۴۰ درصد نرخ بلیت را افزایش دادند

8:03 - 31 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۶۴۹
در حالی شرکت‌های هواپیمایی به طور هماهنگ اقدام به افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی کرده‌اند که سخنگوی سازمان هواپیمایی از برخورد با ایرلاین‌های متخلف خبر داد.

- روزنامه خراسان نوشت:-از صبح دیروز و به یک‌باره ایرلاین‌ها به صورت خودسرانه و غیرقانونی، نرخ بلیت هواپیما در همه مسیر‌های داخلی را تا ۴۰ درصد افزایش دادند. به گزارش خراسان، آبان‌ماه سال گذشته بود که بعد از مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر حداکثر ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما‌ها برای جابه‌جایی مسافر و نیز پس از گذشت حدود یک‌ماه کشمکش درباره افزایش یافتن یا نیافتن قیمت بلیت هواپیما و برگزاری جلسات بسیار بین نمایندگان ایرلاین‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر دستگاه‌های نظارتی، شورای عالی هواپیمایی تصویب کرد که شرکت‌های هواپیمایی اجازه دارند نهایتا تا ۱۰ درصد به نرخ پرواز‌های داخلی نسبت به نرخنامه به‌روز شده در خردادماه ۱۳۹۹ اضافه کنند. البته بر این اساس محدودیت حداقل نرخ برای پرواز‌های داخلی برداشته شد و در واقع خبری از دامنه قیمت نیست. این یعنی شرکت‌های هواپیمایی تنها باید سقف قیمت بلیت‌های خود را برای هر مسیر پروازی رعایت کنند. حالا روز گذشته خبر رسید که بیشتر ایرلاین‌ها دست به افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما در همه مسیر‌های داخلی زده‌اند که جدول نرخ‌های جدید هم در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران موجود است. بر این اساس ۶۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان پایین‌ترین نرخ منتشرشده برای قیمت بلیت پرواز‌های مختلف در مسیر‌های کوتاه بوده و بالاترین آن به مسیر‌های پروازی مشهد-قشم، تهران-چابهار و رشت-قشم با حداکثر نرخ حدود یک‌میلیون و ۴۹۸ هزار تومان اختصاص دارد.

افزایش دوباره نرخ پس از ۷ ماه!

یک منبع آگاه با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ کلیه پرواز‌های داخلی از صبح دیروز، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی چه زمانی این قدر اقتدار پیدا کرده‌اند که به صورت سرخود نرخ بلیت هواپیما در همه مسیر‌ها را ۴۰ درصد افزایش دهند؟ وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی وارش، سپهران، ساها، آتا، تابان، قشم‌ایر، فلای پرشیا، کاسپین، معراج و زاگرس، اقدام به افزایش نرخ بلیت پرواز‌های خود در همه مسیر‌های داخلی کرده‌اند و شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان و ایرتور هنوز تغییر نرخی نداشته‌اند. این منبع آگاه با بیان این‌که آبان ماه سال گذشته ایرلاین‌ها به بهانه مصوبه کاهش ظرفیت هواپیما‌ها به ۶۰ درصد به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، اقدام به افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما کردند، ادامه داد: حالا پس از ۷ ماه نیز دوباره ۴۰ درصد نرخ بلیت را گران کرده‌اند و سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده کجاست تا جلوی این افزایش نرخ بلیت هواپیما آن هم دو روز بعد از انتخابات و در ایام دهه کرامت را بگیرد؟

افزایش نرخ بلیت هواپیما تخلف است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تایید خبر افزایش نرخ بلیت هواپیما توسط بیشتر ایرلاین‌ها، اظهار کرد: افزایش نرخ بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی تخلف است و باید نرخ‌ها را به حالت قبل بازگردانند. محمد حسن ذیبخش افزود: افزایش قیمت بلیت هواپیما نیازمند تاییدیه شورای عالی هواپیمایی کشوری است که اقدام ایرلاین‌ها در افزایش نرخ بلیت، بدون هماهنگی با شورای‌عالی هواپیمایی بوده و باید نرخ‌ها را به قیمت مصوب قبلی که مربوط به آبان ماه ۱۳۹۹ است، بازگردانند. وی تصریح کرد: افزایش نرخ بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها قطعا تخلف است.

ایرلاین‌ها ۴۰ درصد نرخ بلیت را افزایش دادند



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *