میزبانی: انتصابات در فدراسیون دوچرخه‌سواری معامله است

7:45 - 31 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۴۰۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پیشکسوت دوچرخه‌سواری ایران گفت: متاسفانه وقتی به انتخاب‌های چند وقت اخیر در کمیته فنی و سایر بخش‌ها نگاه می‌کنم کمی دلسرد و می‌شوم.

قادر میزبانی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص انتخاب سعید صفرزاده به عنوان مسافر دوچرخه سواری ایران در بازی‌های المپیک توکیو از سوی کادر فنی تیم ملی، اظهار داشت: هرچند زیاد در جریان و روند کار رکابزنان در اردو نبوده‌ام، اما باتوجه به اینکه صفرزاده اهل تبریز است و از مدت‌ها پیش او را می‌شناختم، مطمئنم که وی در وضعیت مناسبی قرار دارد، ولی برای بررسی دقیقی این انتخاب نیاز به شناخت از سایر دوچرخه‌سواران هم دارم، ولی به خاطر شرایط کرونایی این امکان برای افراد بیرون از تیم ملی میسر نبود. به نظرم پراش که هدایت تیم ملی را برعهده دارد نشان داده فرد معقول و فعالی است و قطعا یک مربی برای حضور در میدانی در سطح المپیک بهترین نفر را انتخاب می‌کند.

این پیشکسوت دوچرخه سواری درباره اینکه آیا شرکت در مسابقه تک مرحله‌ای ترکیه برای حضور در المپیک کافیست؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه کرونا در روند آماده‌سازی کشور‌های همچون ایران تاثیرات مخرب زیادی داشت. تمامی مسابقات آسیایی در یک سال اخیر لغو شد و همین باعث شد رقابت‌ها و تور‌های اروپایی با ترافیک حضور تیم‌ها و ورزشکاران روبرو شوند. در چنین شرایطی گرفتن دعوتنامه سخت است البته یک سری موارد را هم شنیدم مبنی بر اینکه برخی افراد از داخل فدراسیون، مدارک و اطلاعات لازم جهت شرکت در مسابقات برون مرزی را نفرستاده بودند و کم کاری‌هایی شده بود.

وی افزود: مسیر مسابقه ترکیه، مسیر خوبی است، اما تیم‌ها و رکابزنان تراز اول جهان در این رقابت حضور ندارند، ولی بازهم شرکت در این مسابقه از هیچ چیز بهتر است و مطمئنا برای آماده‌سازی المپیک کافی نیست. البته نباید به فدراسیون قبلی و فعلی خرده گرفت، زیرا عواملی مانند کرونا و تغییرات در راس فدراسیون و همچنین روند رو به افولی که دوچرخه‌سواری در چند سال اخیر داشته در رسیدن به این وضعیت موثر بوده است.

میزبانی در پایان درمورد انتخاب محمود رشیدی به عنوان رییس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری و عملکردش در یک ماه اخیر گفت: پیش از این هیچ شناختی از رشیدی نداشتم، ولی برای او و همکارانش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم فرد سازنده‌ای باشند، ولی متاسفانه وقتی به انتخاب‌های چند وقت اخیر در کمیته فنی و سایر بخش‌ها نگاه می‌کنم کمی دلسرد و می‌شوم. انتخاب نفرات در کمیته‌های مختلف این واقعیت را به ذهن می‌آورد که انتصاب‌ها معامله‌ای بوده و به نظر می‌رسد به کسانی که پیش از انتخابات قول داده بودند پُست می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *