چرا امشب طرح منع تردد شبانه اجرا نمی‌شود؟

15:06 - 29 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۲۳۴
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: در دو شب گذشته هیچ مشکلی نداشتیم و تردد‌ها سهل و آسان انجام می‌شد. در این دو شب گذشته عدم اجرای طرح محدودیت تردد به این خاطر بود که بعضی از تردد‌ها لازم و ضروری بود. به ویژه برای مسوولان و مدیران اجرایی و کسانی که در شعب اخذ رای مسوولیت داشتند.
عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور درخصوص عدم اجرای محدودیت‌های تردد شبانه برای امشب به میزان گفت: امشب نیز مثل دو شب گذشته طرح محدودیت‌های تردد شبانه اجرا نمی‌شود. درباره علت این تصمیم درحال حاضر نمی‌توانم ارزیابی روشنی داشته باشم. البته احتمالاتی برای این مساله وجود دارد. اما ما فعلا امکان ارائه دیدگاه یا تحلیلی برای این موضوع را نداریم.

وی درمورد وضعیت ترافیک تهران در دو شب گذشته گفت: ما در این دو شب هیچ مشکلی نداشتیم و تردد‌ها خیلی سهل و آسان انجام می‌شد. در این دو شب گذشته عدم اجرای طرح محدودیت تردد به این خاطر بود که بعضی از تردد‌ها لازم و ضروری بود. به ویژه برای مسوولان و مدیران اجرایی و کسانی که در شعب اخذ رای مسوولیت داشتند. در کنار این مردم عزیزمان هم که می‌خواستند در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند هم باید امکان تردد آسان را پیدا می‌کردند. به این خاطر محدودیت‌های دو شب گذشته برداشته شد. برابر آخرین مصوبه‌ای هم که به دست ما رسیده امشب نیز مانند بیست و هفتم و بیست و هشتم ماه جاری محدودیت تردد‌ها که به دلیل وجود بیماری کرونا وضع شده اعمال و اجرا نمی‌شود.
 
بیشتر بخوانید:

جهانی درباره تاثیر عدم اجرای محدودیت تردد شبانه بر حجم ترافیک تهران گفت: عدم اجرای این محدودیت‌ها در ساعت‌های شب چه تاثیری می‌تواند داشته باشد. این نکته‌ای نیست که کسی از آن بی اطلاع باشد. ما در ساعت‌های شب مشکلی در زمینه ترافیک نداریم. اگر طرح محدودیت تردد شبانه اجرا می‌شود به خاطر این است که تردد‌ها کاهش پیدا بکند تا از حجم شیوع بیماری کرونا کاسته یا محدود بشود. در واقع مسوولان با اجرای طرح محدودیت تردد‌های شبانه دنبال جلوگیری از انتشار بیماری هستند. معنای اجرای طرح محدودیت تردد این است که جلوی شب نشینی ها، دور هم بودن‌ها و تجمعات شبانه گرفته شود. این جلوگیری‌ها هم برای حفظ ایمنی، سلامت و آرامش مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در واکنش به اینکه عدم اجرای طرح منع تردد شبانه چه تاثیری بر حجم تصادفات گذاشته گفت: در این باره هنوز برآورد‌ها به دست داده نشده است. برای اینکه ما بتوانیم تحلیل روشنی درباره این موضوع داشته باشیم باید آمار‌ها را در اختیار داشته باشیم. اما اگر آمار‌ها منفی باشد اعلام نخواهیم کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *